۱۳۹۸-۰۴-۲۶

در حوزۀ رضوی، با نگاه جهانی تألیف کنیم

معاون توسعۀ روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر لزوم تولید محصولات فرهنگی بر مبنای اندیشه‌های اهل‌بیت(ع) و متناسب با نیاز سایر کشورها تأکید کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، دکتر قربانعلی پورمرجان در مراسم افتتاحیۀ دوازدهمین جشنوارۀ بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی اظهار داشت: در حوزۀ اندیشه‌های امام‌رضا(ع) کتاب‌هایی که با توجه به نیازهای امروز جامعۀ جهانی تألیف شده باشد، بسیار اندک است. وی به بیان خاطره‌ای از تجربۀ خود در رُم پرداخت و اظهار داشت: اوایل سال 90، رئیس گروه گفتگوهای دینی واتیکان به ما گفت زمانی که ما گفتگوهای خود را با عربستان سعودی آغاز کردیم، تصور می‌کردیم این گفتگوها ادامه‌دار خواهد بود اما در همان دور اول متوجه شدیم، آن اولین و آخرین دور گفتگوی ماست و این درحالی است که در گفتگو با شیعیان و ایران به این باور رسیدیم که این گفتگوها ادامه خواهد داشت و این به دلیل شخصیت‌های دینی کاریزماتیک شماست که منحصر به شما نیست و به جهانیان تعلق دارند.

پورمرجان با بیان اینکه وجود اهل‌بیت(ع) مایۀ افتخار شیعیان و انسانیت است، اظهار داشت: ما کتاب‌های بسیاری در ارتباط با اندیشه‌های اهل بیت(ع) و زندگی دینی به چاپ رسانده‌ایم ولی این آثار محصور در ادبیات و فرهنگ ماست؛ حال آنکه برای بهره‌مندی جهانیان، باید تألیف آنها جهانی باشد و نیازها و فرهنگ سایر کشورها نیز در تألیفات ما در نظرگرفته شود.

وی همچنین تولید علم را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: سال‌ها است که نهضت ترجمه را آغاز کردیم ولی ضروری است که به نهضت تولید علم در عرصۀ جهانی بپردازیم. پورمرجان همچنین با اشاره به بیانیۀ گام دوم انقلاب، ترویج سبک زندگی اسلامی، ورود جوانان و ورود به عرصۀ فضای مجازی را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: ورود مکتب و اندیشۀ علوی به فضای مجازی یک ضرورت است که خوشبختانه آستان قدس رضوی مدت‌هاست که به این مهم پرداخته است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید