۱۳۹۸-۰۴-۲۶

رونمایی از پایگاه تخصصی امام رضا(ع) در کتابخانۀ دیجیتال رضوی

در مراسم افتتاحیۀ دوازدهمین دورۀ جشنوارۀ انتخاب کتاب سال رضوی، از پایگاه تخصصی امام رضا(ع) در کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی رونمایی شد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، مدیر کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی با بیان این‌که رکن اساسی هر پژوهش، دسترسی به منابع معتبر علمی است، اعلام کرد: در راستای کمک به پژوهشگران در دست‌یابی به منابع علمی مرتبط با حضرت رضا(ع) و به مناسبت ایام پربرکت دهۀ کرامت، پایگاه تخصصی آن حضرت در کتابخانۀ دیجتیال آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد.

علی ضرابی در این باره تصریح کرد: این پایگاه مشتمل بر حدود 8390 منبع دیجیتال از قبیل نسخه‌های خطی، چاپ سنگی، اسناد، پایان‌نامه، عکس، کتاب‌های چاپی و... در موضوع حضرت رضا(ع) و حرم مطهر رضوی است که شامل 4488 عکس، 2610 کتاب چاپی، 370 نسخۀ خطی، 457 نسخۀ چاپ سنگی، 184 پایان‌نامه و 281 منبع دیگر است.

وی اضافه کرد: علاوه بر ارائۀ اطلاعات کتاب‌شناختی، فراهم‌نمودن امکان تورّق تمام‌متن، از اهداف این پایگاه است که به مرور تعداد بیشتری از منابع را در بر خواهد گرفت.

ضرابی در پایان با بیان این‌که خدمات این پایگاه از طریق آدرس اینترنتیwww Digital.aqr.ir  قابل دسترسی است، یادآور شد: در این پایگاه پژوهشگران می‌توانند علاوه بر مطالعۀ منابع دیجیتال، از طریق سامانۀ خدمات تحویل منبع، نسخۀ دیجیتال مدنظر خود را درخواست و براساس قوانین کشوری، آن را دریافت نمایند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید