۱۳۹۸-۰۶-۲۱

نمایشگاه محرمی در موزۀ آستان قدس رضوی

تابلوهای نقاشی محرم و عاشورا از هنرمندان معاصر، در گنجینۀ هنرهای تجسمی موزۀ آستان قدس رضوی به نمایش درآمد.
به گزارش گنجینۀ رضوی، هم‌زمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و فرا رسیدن ماه‌های محرم وصفر، گنجينۀ هنرهاي تجسمي موزۀ آستان قدس رضوي بخشی از آثار خود را با عنوان «فروغ شهادت» و با موضوع شهادت، عاشورا و امام‌حسین علیه‌السلام در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داد. مسئول گنجینۀ صدف و هنرهای تجسمی این موزه اعلام کرد: در اين نمايشگاه، هشت اثر هنري نفيس با سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف نگارگري، نقاشي رنگ روغن، آبرنگ،گواش و مرکب، معرق و خط و نقاشی از آثار اهدایی و وقفی هنرمندان بنام و واقفان مخلصی چون رضا افشاری، مهدی فرخی، محمد باقری، سیدجلال‌الدین حسینی و زهرا جهان‌پور در معرض نمايش قرار گرفته است.
جمشید امیریان‌مقدم به عناوين برخي از این تابلوها اشاره کرد و گفت: «السلام علیک یا اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام»، «ظهر عاشورا»، «عصرعاشورا»، «عزت خون»، «یاری» و «شهادت حضرت علی‌‌اکبر» برخی از تابلوهای به نمایش درآمده است كه خالقان این آثار هنری، آن‌ها را طي ساليان گذشته به موزۀ آستان قدس رضوي اهدا کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه که روایتگر عشق و علاقۀ هنرمندان کشور به امام حسین علیه‌السلام است، تا پایان ماه صفر ادامه دارد.
گفتنی است، گنجینۀ هنرهای تجسمی با 450 مترمربع زیربنا در طبقۀ اول موزۀ مرکزی آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر واقع شده است. در این موزه، آثاری نفیس در سبک‌های مختلف از هنرمندان برجستۀ ایرانی و اروپایی به نمایش درآمده است که چهار اثر از استاد کمال الملک، نقاش معروف دورۀ قاجار به نام‌های «اشرف‌البلاد (بهشهر امروزی)»؛ «پل رودخانۀ تجن»؛ «منظرۀ روستای پول کجور» و «رودخانه شیلات فرح‌آباد مازنداران» از جملۀ این آثار است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید