۱۳۹۸-۰۷-۱۵

یک پنجشنبۀ هیجان‌انگیز در موزۀ آستان قدس رضوی

موزه‌های آستان قدس رضوی به مناسبت هفتۀ کودک با تدارک برنامه‌هایی متنوع در پنج‌شنبه 18مهرماه، یک روز هیجان‌انگیز و متفاوت را برای کودکان رقم می‌زند.
به گزارش گنجینۀ رضوی، معاون موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی آستان قدس رضوی اعلام کرد: موزه‌های آستان قدس رضوی به مناسبت هشتم اکتبر، هفته ملی کودک و روز جهانی کودک، برنامه‌های متنوعی را برای کودکان تدارک دیده است تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود اوقات لذت‌بخشی را برای کودکان بازدیدکننده فراهم کند. وی از امتیاز ویژۀ کودکان برای بازدید از موزه در این روز خبر داد و گفت: به منظور استفادۀ حداکثری دانش‌آموزان از برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت هفتۀ ملی کودک، روز پنجشنبه هجدهم مهرماه، که هم‌زمان با تعطیلی مدارس است، بازدید از موزه‌های آستان قدس رضوی برای خانواده‌هایی که به همراه کودک خود به این موزه‌ها مراجعه کنند، رایگان است.
مهدی قیصری‌نیک به دیگر برنامه‌های ویژۀ کودکان در این روز اشاره کرد و اظهار داشت: «معمای موزه» یکی از برنامه‌های مفرحی است که در این روز اجرا خواهد شد. وی در این خصوص تصریح کرد: این برنامه پیش از این نیز در موزه آستان قدس با همکاری بنیاد فرهنگی رضوی برای حدود 1000 نفر از دانش‌آموزان بازدیدکننده در اوایل سال 1398 انجام گرفته است که هدف از اجرای آن، افزایش و ارتقاء سطح آموخته‌های دانش‌آموزان در بازدید از موزه، تحریک حس کنجکاوی، تجربۀ کار گروهی، عمق گرفتن آموخته‌های آنان به کمک تجربه کردن و... است. وی ادامه داد: در این مسابقه، سؤالات در پاکت‌هایی به رنگ‌های قرمز، آبی و سبز قرار گرفته که در سه مرحله به گروه‌ها داده می‌شود تا سؤالات را از روی اشیا و اتیکت‌های موزه پیدا کنند و پس از ارائه پاسخ سه پاکت تحویلی، جوایزی به برندگان اعطا خواهد شد.
قیصری‌نیک همچنین از به کارگرفتن نوجوانان به عنوان راهنمایان موزه در این روز خبر داد و گفت: دانش‌آموزان داوطلب مدارس که علاقه‌مند به ایفای نقش راهنما در موزه بوده‌اند، پس از گذراندن آموزش‌های لازم، راهنمایی و روایتگری موزه‌ها را برای سایر کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان بازدیدکننده به عهده خواهند داشت.
وی افزود: مسابقۀ نقاشی، زنگ کتاب (معرفی کتاب) و تور بازدید از موزه همراه با راهنمایان داوطلب نوجوان از دیگر برنامه‌های متنوع ویژۀ کودکان در این روز است.
گفتنی است این ویژه‌برنامه‌ها در موزۀ مرکزی آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر برای گروه سنی 7 تا 14 سال اجرا می‌شود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید