۱۳۹۸-۰۷-۱۷

38 هزار نسخه نشریه جذب مرکز مطبوعات رضوی شد

در نیمۀ نخست سال جاری بیش از 38 هزار نسخه نشریه در موضوعات مختلف جذب مرکز مطبوعات آستان قدس رضوی شده است که بیشتر این نسخه‌ها اهدایی ناشران و مجموعه‌داران به این مرکز است.
به گزارش گنجینۀ رضوی، سرپرست گروه مطبوعات آستان قدس رضوی با بیان این‌که این مرکز به واسطۀ وابستگی به آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) و قدمت و شهرت در فراهم‌آوری نفایس، هرساله پذیرای انبوهی از نشریات ادواری چاپ داخل و خارج کشور است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 38 هزار نسخه نشریه از سوی ناشران و مجموعه‌داران به گروه مطبوعات واگذار شده است که بالغ بر 72 درصد آن را نسخه‌های اهدایی تشکیل می‌دهد.
ابراهیم حافظی در این باره افزود: در شش ماه اول سال جاری، ناشران مطبوعاتی با اجرای قانون واسپاری منابع، سهم بسزایی در افزایش موجودی آرشیو داشته‌اند و بیش از 22 هزار نسخه را اهدا کرده‌اند.
وی به برخی از مهم‌ترین مجموعه‌داران حقوقی اشاره و اضافه کرد: در شش ماهۀ اول سال جاری معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، 3 هزار و 500 نسخه از نشریات برگشتی را برای توزیع در کتابخانه‌های اقماری و کم‌برخوردار تحویل آرشیو مطبوعات داده است. همچنین شرکت رسانۀ اصفهان امروز که متولی 3 روزنامۀ مهم شهر اصفهان است، با اهدای یک هزار و 60 نسخه روزنامۀ مجلد شده مربوط به 3 سال اخیر کمک شایانی به تکمیل موجودی روزنامه‌های «اصفهان امروز»، «رویداد امروز» و «اصفهان نیم‌روز» کرده است.
حافظی با اشاره به مجموعه‌داران حقیقی، با بیان این‌که شهروندان مشهدی مشارکت مؤثری در اهدا و واگذاری نشریه داشته‌اند، بیان کرد: خانم «بهادرزاده» با اهدای 3 جلد روزنامۀ حبل‌المتین مربوط به سال‌های 1323 تا 1325 قمری یکی از مهم‌ترین و نفیس‌ترین روزنامه‌های دوره قاجار را که در کلکته چاپ شده است، به گروه مطبوعات اهدا کرد. همچنین «علی کاظم‌زاده» با اهدای 538 نسخه نشریه و خانم «وحدتی مرادزاده» با اهدای یک هزار نسخه، در تأمین و تکمیل آرشیو همکاری کردند.
وی در پایان با بیان این‌که گروه مطبوعات آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای جذب مجموعه‌ها و نشریه‌های ادواری اعلام می‌کند خاطرنشان کرد: گروه مطبوعات آستان قدس رضوی علاوه بر جذب مجموعه‌های مختلف مطبوعاتی، در صورت تکراری‌بودن این نسخه‌ها، در راستای حفظ و اطلاع‌رسانی بیشتر، آن‌ها را به سایر آرشیو‌ها و کتابخانه‌های ایران واگذار می‌کند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید