۱۳۹۸-۰۸-۱۳

نمایشگاهی از تاریخچۀ 13 آبان در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی

کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی با برپایی نمایشگاهی از کتاب و مطبوعات به بزرگداشت 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی پرداخت.
به گزارش گنجینه رضوی هم‌زمان با 13 آبان، سالروز حرکت ضد استکباری دانش‌آموزان در 13 آبان سال 57 و همچنین تسخیر لانۀ جاسوسی آمریکا در 13 آبان سال 58، نمایشگاه کتاب و مطبوعات در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد. در این نمایشگاه نمونه‌ای از ویژه‌نامه‌های مطبوعات و نشریات مختلف موجود در آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی به مناسبت 13 آبان در سال‌های مختلف در معرض دید عموم قرار گرفته است. روزنامه‌های جمهوری اسلامی، کیهان، اطلاعات و صبح آزادگان از جمله روزنامه‌هایی است که تعدادی از ویژه‌نامه‌های 13 آبان آنها از ابتدای انقلاب تا سال‌های اخیر به نمایش درآمده است.
همچنین نمونه‌ای از کتاب‌های موجود در این کتابخانه با موضوعاتی چون اسناد لانۀ جاسوسی آمریکا، آرای دیوان لاهه، دیپلماسی آمریکا در ایران، روابط سیاسی ایران و آمریکا در دوره‌های مختلف، طرح خاورمیانۀ بزرگ و امپریالیسم به نمایش درآمده است که این تنها بخشی از آثار این کتابخانه در این موضوع است.
گفتنی است این نمایشگاه تا پنج‌شنبه 16 آبان در محل طبقۀ همکف کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی واقع در بست شیخ طوسی حرم مطهر برقرار است و آثار از قابلیت امانت به اعضا برخوردار است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید