۱۳۹۸-۰۹-۱۶

رونمایی از تابلوی خوشنویسی نفیس در کتابخانۀ رضوی

تابلوی نقاشی خط استاد خوشنویسی، در مجتمع فرهنگی و کتابخانۀ امام رضا(ع) قوچان وابسته به آستان قدس رضوی رونمایی شد.
به گزارش گنجینۀ رضوی، در این نشست هنری، از اثر فاخر نقاشی خط استاد قربان کریمی قوچانی با عنوان «اسیر عشق» رونمایی شد.
در این تابلوی نقاشی خط، یک بیت از غزل حافظ شیرازی که عبارت است از «گدای کوی تو از هشت خلد مستغنی‌ست/ اسیر عشق تو از هر دو عالم آزاد است» در ابعاد 170 در 170سانتی‌متر بر روی بوم با تکنیک اکرلیک و ورق طلا طی مدت 15 روز خلق شده است.
استاد کریمی قوچانی که تاکنون گالری‌های متعددی را در ایران و شهرهایی همچون تهران، شیراز و... برپا کرده و همچنین در سال 2018 یک اثر نقاشی خط وی، در کشور سوئیس در بین 150 اثر هنری برگزیده شده است، هدف از برگزاری این نشست را توسعۀ کارهای فرهنگی در شهرستان قوچان و تشویق جوانان به هنر متعالی خوشنویسی عنوان کرد که در راستای تبدیل مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا(ع) قوچان به پاتوق فرهنگی شهرستان و شعبۀ دیگر انجمن خوشنویسان برگزار شده است.
استاد کریمی قوچانی به منظور تبدیل مجتمع فرهنگی و کتابخانۀ امام رضا(ع) قوچان به پاتوق فرهنگی شهرستان، از همۀ هنرمندان دعوت کردند تا آثار خود را با حمایت کامل در این مجتمع به نمایش درآورند.
در بخشی از این برنامه، استاد علی‌اکبر مروجان، مدرّس  خوشنویسی، به ایراد سخنرانی با موضوع هنر و زیبایی‌شناسی پرداخت و توسعۀ نقاشی خط در قوچان را مدیون آثار و خدمات استاد کریمی قوچانی دانست.
در پایان برنامه، این اثر فاخر رونمایی شد و در معرض دید هنردوستان قرار گرفت.
گفتنی است که شعبۀ دوم انجمن خوشنویسان شهرستان از ابتدای تابستان 1398 در محل مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) قوچان راه‌اندازی شده است که از سوی این مرکز تا به حال بیش از 25 جلسه توسط اساتید کلاس آموزشی با هدف تربیت نسل جدیدی از هنرمندان خوشنویس در این شهرستان برای هنرجویان برگزار شده است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید