۱۳۹۸-۱۰-۰۱

ساختار برنامه‌ريزی در زندگي انسان بر اساس آيات نورانی قرآن و روايات اهل بيت عليهم‌السلام

 معرفی کتاب :   
     درزندگی روزمره همیشه با سوالاتی مواجه ایم که لازم است ، برای رسیدن به زندگی بهتر و دستیابی به موفقیت ، جواب های آن را بدانیم . گاهی به عینه می بینیم که نداشتن جواب هایی مشخص برای سوالات ونیازهایمان ما را با مشکلات فراوانی مواجه می کند. یکی از این مسائل که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است ، نداشتن برنامه ریزی درست در زندگی و نبود مدیریت زمان در بهره برداری از اوقات زندگی است .
     شاید بتوان گفت ضرورت بحث در این مورد برای همه بدیهی است و اغلب از سوء مدیریت خویش از خود شکایت دارند. لذا بر آن شدیم تا با مراجعه به کتاب زندگی ، یعنی قرآن و تفسیر آیات آن یعنی روایات اهل بیت علیهم السلام ، راهی علمی برای خود بگشاییم تا از پرتو نورانیت این دو گنجینه گرانبها به زندگی بهتری دست یابیم. (برداشت از مقدمه کتاب ص.9)
     برنامه ریزی در زندگی بر مدار عقلانیت و در ذیل پذیرش توحید ، ضرورتی است که چیستی و چرایی و چگونگی آن را می توان به وضوح در قرآن مطالعه کرد . بررسی این موضوع در قرآن ما را به دایره واژگانی منیع چون دین، عزم ، قصد، اراده، طلب و... می رساند که حقایق کاربردی فراوانی را درباره ساختار برنامه ریزی بر ما جاری می سازند و راه یافتن به هدایت را برایمان آسان می کنند. (برداشت از پشت جلد کتاب)

مشروعيت جهاد ابتدايي در قرآن بر مبناي تقريرات درس خارج فقه استاد محقق و فقيه مدقق حضرت آيت‌الله استاد محمد جواد فاضل لنکراني دامت برکاته

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید