۱۳۹۸-۱۰-۰۱

مشروعيت جهاد ابتدايي در قرآن بر مبناي تقريرات درس خارج فقه استاد محقق و فقيه مدقق حضرت آيت‌الله استاد محمد جواد فاضل لنکراني دامت برکاته

     پیامبر اسلام ازابتدا مامور به دعوت بود نه مامور به جنگ وجهاد¬، چه اصل اولیه دراسلام¬، دعوت بوده است نه جنگ. دعوتی بر محور تحمل و بنیاد مدارا، دعوتی چند مرحله ای که نخستین آن، فراخوانی پیامبراکرم از مشرکان وکافران برای تسلیم شدن در برابر خداوند یکتا. دعوتی برای اعلای کلمه توحید و اعزاز اسلام. چنین نبود که اسلام از ابتدا، مسئله ی جهاد را مطرح نماید و برخلاف این ادعای  باطل که اسلام از ابتدا مردم را مخیر به (اسلام یا جنگ ) نموده¬است ، اصل اول در پویش اسلام، دعوت مردم به دین با ادله و براهین بود. پس از گذر از مراحل دعوت اسلامی، اجازه (جهاد ابتدایی) صادر¬گشت. جهادی بر محور اعلای کلمه توحید و توحید کلمه. با این وجود، برخی کم بنیان در مباحث فقهی درظاهر برای دفاع از اسلام در مساله مشروعیت جهاد ابتدایی تردید-کرده و در نوشتار خود به مباحث مسلم قرآنی و فقهی می¬تازند و ادعا می¬کنند که این چه دینی است که چنین دستوراتی داده است! در حالی که بنیان دعاوی و گزاره های اینان باطل بوده و در تضاد صد و هشتاد درجه¬ای با فقه و قرآن است و مقاتله با مشرکان نیازمند اجرا وتحصیل شرایط خاصی است و نمی توان بدون گذراز این مقدمات و شرایط با آنان به مقاتله برخواست.
      در این کتاب آیات متعددی که پیرامون جهاد ابتدایی¬است همراه با برخی آیات که توهم تعارض می¬شود مورد بحث اجتهادی و دقیق قرار گرفته و اهداف بسیار عالی این واجب بیان گردیده است. (برداشت از پشت جلد کتاب)
تصاویر کتابها طبق دستور تنظیم شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید