۱۳۹۸-۱۰-۱۱

قمر هشتمین خورشید

مولف کتاب قمرهشتمین خورشید، حفیظ الله جلالی چالشتری، در سال ۱۳۲۶ در چالشتر از توابع شهرکرد به دنیا آمد. این شاعر خوش ذوق که تا کلاس پنجم ابتدایی تحصیل کرده در عرصه شعر و ادبیات از استعداد بالایی برخوردار است. آن گونه که این شاعر بیان کرده است، زمانی در خواب دیده که از خداوند در خصوص استعداد شعری خود سوال پرسیده و در جواب شنیده که به خاطر محبت به پدر و مادر این استعداد به وی داده شده است.
وی از سال ۱۳۶۴ تاکنون در سبک های غزل، قصیده، رباعی و چارپاره و با توجه ویژه به اشعار بزرگانی همچون حافظ، سعدی، باباطاهر و فردوسی شعرسرایی کرده است. عمده آثار این شاعر در حیطه شعر آیینی بوده است.
در کارنامه این شاعر، کتاب «هشتمین خورشید» درباره مسافرت تاریخی امام رضا(ع) از مدینه تا مرو و شهادت این امام بزرگوار سروده شده است.
این شاعر ۲۰ سال از عمر خویش را برای تدوین کتاب «سرود حماسه ها» شامل اشعار منظوم انقلاب و دفاع مقدس، صرف کرد. جلالی در این کتاب، تاریخ انقلاب اسلامی ایران را به رشته نظم درآورده است و در سال ۱۳۷۰ در اصفهان به چاپ رسید و پس از آن آثار دیگر همچون «سروده‌های سحر»، «طلیعه داران نور»، «صفیر و هم پیمان عشق»، «سالکان حق»، و «سرود پروانه‌ها» منتشر شد.
کتاب قمر هشتمین خورشید سفرنامه منظوم حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ ست که توسط جلالی جالشتری به نظم درآمده است. این اثر در 30 آذر 1398 در کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی رونمایی شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید