۱۳۹۸-۱۰-۱۱

ستاره درخشان ولایت

کتاب ستاره درخشان ولایت، سفرنامه تاریخی منظوم حضرت معصومه (س) است. خلاصه معرفی شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها، نامه حضرت امام رضا علیه السلام به خواهرش حضرت معصومه سلام الله علیها، حرکت کاروان بسوی رکابیه، حرکت کاروان از معدن نقره به طرف کربلا، حرکت کاروان از کاظمین به سمت ایران، عبور کاروان به همدان، خبر رسیدن کاروان به مامون، صف آرایی لشکر مامون در مقابل کاروان کوچک، حضرت معصومه ( س ) نزدیک ساوه، باخبر شدن شیعیان قم از این خبر، وفات مظلومانه ی حضرت معصومه سلام الله علیها، قیام ابو مسلم، نامه ی ابو مسلم به امام جعفر صادق علیه السلام و حق و باطل در گذشت زمان از جمله مطالب این کتاب است که در قالب شعر حماسی بیان شده است.
حفیظ الله جلالی چالشتری،مولف کتاب ستاره درخشان ولایت، در سال 1326هجری شمسی در چالشتر به دنیا آمده است. ایشان علاقه‌ی خاصی به شعر"حماسی"دارد و به همین سبب، چند هزار بیت به سبک شاهنامه ی فردوسی  در باب جنگ ایران و عراق سروده است که حماسه‌های انقلاب نام دارد.
این شاعر خوش قریحه، تا کلاس پنجم ابتدائی تحصیل نمود، اما آثاری درخور  توجه را در عرصه شعر و ادبیات فارسی منتشر کرده است.
آثاری چون: سروده‎های سحر، طلیعه داران نور، صفیر عشق، سالکان حق، و سرود پروانه‌ها و با رونمایی کتاب درباره حضرت شاهچراغ علیه‌السلام دهمین و یازدهمین کتاب منظوم این شاعر خوش قریحه چاپ و در دسترس مخاطبان علاقمند قرار گرفته است.
کتب: ستاره درخشان ولایت درباره سفر حضرت معصومه و قمرهشتمین خورشید در 30 آذر 1398 در کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی رونمایی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید