۱۳۹۸-۱۰-۱۵

وقف سکۀ ولایت‌عهدی امام رضا(ع) به نام سردار شهید

در حاشیۀ چهارمین همایش تجلیل از واقفان و ناذران آستان قدس رضوی از مادر شهیدی تقدیر شد که سکۀ ولایت‌عهدی امام رضا(ع) را به اسم فرزند شهیدش وقف گنجینۀ سکۀ آستان قدس رضوی کرد.
به گزارش گنجینۀ رضوی، «گلی خاتم» مادر سردار شهید محمدرضا فردچیان از اندیمشک، یک سکۀ نفیس ولایت‌عهدی امام رضا(ع) را که در اصفهان ضرب شده است، به نام فرزندش وقف موزۀ آستان قدس رضوی کرد.
وی در توضیح سکۀ اهدایی خود گفت: این یک سکۀ درهم بوده و در سال 204 قمری در اصفهان ضرب شده و جنس آن نقره است که همراه با دیگر سکه‌های ولایت‌عهدی امام رضا(ع) موجود در موزۀ رضوی، هم‌زمان با دهۀ کرامت، در شانزدهمین برنامۀ سه‌شنبه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی برای اولین بار رونمایی و معرفی شد.
این بانوی واقف با بیان این‌که من از ایام نوجوانی که هنوز دختری کم‌سن و سال بودم، ارادت خاصی به امام رضا(ع) داشتم؛ بدون این‌که حتی یک بار امام را از نزدیک زیارت کرده باشم، ادامه داد: این ارادت باعث شد وقتی پسرم به دنیا آمد، او را «محمدرضا» بنامم.
وی در پایان، با بیان این‌که پس از شهادت پسرم توفیق زیارت امام رضا(ع) را پیدا کردم، اضافه کرد: برایم شبیه معجزه بود که توفیق زیارت امام نصیبم شد و تصمیم گرفتم هم برای ابراز ارادت به آقا امام رضا(ع) و هم این‌که نام پسرم را برای همیشه در آستان بابرکت علی بن موسی الرضا(ع) ثبت و ماندگار کنم و در واقع برای شادی روح فرزندم، تصمیم گرفتم بخش زیادی از اموال و دارایی‌هایم را صرف خرید این سکه کنم تا به فضل خداوند، ان‌شاءالله هم خودم و هم پسرم، مشمول عنایت امام رضا(ع) شویم.
گفتنی است که گنجینۀ سکه آستان قدس رضوی با دارابودن بیش از 67 هزار سکه، یکی از غنی‌ترین موزه‌های سکۀ ایران و منطقه است که بیشتر آثار آن به دست واقفان و خیّران نیک‌اندیش و ارادتمندان به بارگاه رضوی، به این مجموعه اهدا شده است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید