۱۳۹۸-۱۰-۲۲

از آثار اهدایی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به موزۀ رضوی رونمایی می‌شود

چهل‌و‌یکمین برنامۀ سه‌شنبه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی به رونمایی از آثار اهدایی سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی به رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) و راه‌اندازی پایگاه مطالعۀ دیجیتال با موضوع این سردار شهید می‌پردازد.
به گزارش گنجینۀ رضوی، هم‌زمان با شهادت سردار جبهۀ مقاومت، سردارِ شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، سازمان کتابخانه‎ها، موزه‎ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، چهل‌و‌یکمین برنامۀ سه‎شنبه‎های فرهنگی را با رونمایی و معرفی نسخه‎های خطی نفیس اهدایی سردار شهید، سپهبد حاج قاسم سلیمانی به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) موجود در گنجینۀ رضوی و رونمایی از پایگاه مطالعاتی با موضوع این شهید والامقام برگزار می‌کند.
معاونت موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی و دبیر رونمایی از آثار نفیس این سازمان در این باره توضیح داد: در گنجینۀ رضوی تعدادی آثار فرهنگی و هنری وجود دارد که توسط سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی به مقام عظمای ولایت اهدا شده و معظم‌له به آستان مقدس رضوی تقدیم کردند که در این میان، سه نسخۀ خطی اهدایی این شهید بزرگوار معرفی و رونمایی می‌شود.
مهدی قیصری‌نیک افزود: این نسخه‌ها شامل مصحف شریف قرآن به قدمت قرن سیزدهم قمری، نسخۀ خطی کنز اللغات به قدمت 920 قمری و کتاب خطی ارشادُ العقلِ السلیم به کتابت قرن 11 قمری است.
وی ادامه داد: در حاشیۀ رونمایی از این نسخه‌های نفیس، از پایگاه مطالعاتی موضوعی با عنوان «سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی» که در سامانۀ کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی ایجاد شده است، رونمایی می‌شود. این پایگاه مطالعاتی شامل کتاب، مقاله، عکس، فیلم و... است.
گفتنی است که این برنامه در ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال جاری، در محل موزۀ قرآن و هدایای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) برگزار می‎شود و عموم علاقه‌مندان می‌توانند در این برنامۀ فرهنگی شرکت کنند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید