۱۳۹۸-۱۱-۱۵

در آستانۀ چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی: تمرینۀ نقش برجستۀ سردار شهید سلیمانی در موزۀ رضوی رونمایی شد

هم‌زمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در نزدیکی چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، تمبرینه‌های طلا، نقره و آلیاژ ویژه از تصویر چهرۀ این سردار بزرگ اسلام در موزۀ آستان قدس رضوی رونمایی شد.
به گزارش گنجینۀ رضوی، در مراسم سه‌شنبه‌های فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی که هم‌زمان با دهۀ فجر و در آستانۀ چهلمین روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، تمرینه‌های نقش برجستۀ طلا، نقره و آلیاژ ویژه (آلومنیوم نیکل برنج) دست‌ساختۀ یکی از واقفان موزۀ آستان قدس رونمایی شد.
مدیر مجموعۀ فرهنگی صنایع دستی پرنیا و واقف این تمرینه‌ها که پیش از این، تمرینۀ طلا و نقرۀ گنبد و گلدستۀ امام‌رضا(ع) را وقف موزۀ رضوی کرده است، در این مراسم اظهار داشت: زمان شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی، به دلیل حضور در مراسم تجلیل از واقفان آستان قدس رضوی در حرم مطهر بودم و پس از شنیدن این خبر منقلب‌کننده، نذر کردم و از خداوند خواستم که به ما قدرتی بدهد که بتوانیم تصویری از سردار سلیمانی بسازیم که کشور به کشور و منزل به منزل راه یابد و پیام‌آور توانمندی و قدرت این سردار باشد.
رحیم پرنیا ادامه داد: پس از آنکه از مشهد بازگشتیم شبانه‌روز طراحی و اجرا کردیم که در مرحلۀ پایانی تولید، یکی از دوستان یه صورت اتفاقی به دفتر من آمد و از طریق او سپاه پاسداران در جریان این محصول قرار گرفت و خیلی زود سردار حجازی، جانشین فرماندۀ نیروی قدس سپاه، بیان کرد که این تمرینه باید به سوریه، لبنان، عراق و نقاط مختلف برسد.
پرنیا افزود: از آنجا که نیت من در ساخت این تمرینه گسترش خانه به خانۀ آن بود، برخلاف دیگر تمرینه‌ها که از طلا و نقره می‌سازیم، این اثر را از ترکیب آلیاژهای ویژه طراحی و اجرا کردیم تا علاوه بر طبیعی بودن رنگ چهره، اکسید نشود و از قیمت ارزانی برخوردار باشد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید