۱۳۹۸-۱۱-۱۷

امضای تفاهم‌نامۀ همکاری بین کتابخانۀ رضوی و مؤسسۀ حکمت و فلسفۀ ایران

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران درراستای همکاری‌های علمی-پژوهشی، تفاهم‌نامۀ همکاری امضا کردند.

به گزارش گنجینۀ رضوی، این قرارداد در راستای بهره‏مندی از توانمندی و ظرفیت‏های علمی، آموزشی و پژوهشی کتابخانۀ آستان قدس رضوی و مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفه و با هدف تعامل و همکاری‌های مشترک پژوهشی، علمی، فرهنگی و برگزاری نشست‌های علمی، گسترش خدمات کتابخانه‌ای و ارائه آخرین یافته‌های علمی با استفاده از منابع دیجیتال به دانشگاهیان و حوزویان، به مدت سه سال بین دو طرف منعقد شد.
ریاست سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این نشست تصریح کرد: سیاست و رویکرد کتابخانۀ آستان قدس رضوی، تسهیل دسترسی محققان به منابع غنی این مرکز اعم از نسخه‌های خطی، چاپی، چاپ سنگی و... است.
حجّت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیّدجلال حسینی افزود: در این راستا اعلام آمادگی می‌کنیم که می‌توانیم با ایجاد ایستگاه‌های دسترسی به این منابع در مراکز علمی متقاضی، این منابع را در اختیار پژوهشگران قرار دهیم و از پایان‌نامه‌هایی که در راستای دغدغه‌ها و نیازهای سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی باشد حمایت کنیم.
در ادامه، دکترغلامرضا زکیانی، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران، برقراری این تفاهم‌نامه را به فال نیک خواند و بیان کرد: همکاری با مجموعۀ آستان قدس رضوی به برکت علی‌بن موسی الرضا(ع) به خودی خود، مبارک و مایۀ مباهات است و امضای تفاهم‌نامه برای همکاری‌های مشترک زمینۀ کار را تسهیل می‌کند و به برکت آن، جامعۀ علمی هم می‌توانند از آثار این کار مشترک بهره‌مند شوند.
گفتنی است که طی این قرارداد، طرفین در زمینۀ ایجاد تسهیلات برای انجام تحقیقات در میان محققان و همکاران دو طرف و در‌اختیار‌گذاشتن امکان دسترسی به منابع، همکاری در پژوهش و انتشار اطلاعات منابع، اطلاع‌رساني در موضوعات مرتبط در پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني دو طرف، تبادل تجربیات سازماندهی و خدمات فنی کتابخانه‌ها و اهدای دستاوردهای علمی و فرهنگی همکاری می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید