۱۳۹۸-۱۲-۲۷

گذری بر مهم ترین اقدامات معاونت کتابخانه ها در سال 1398

یکی از گسترده ترین قسمت هایِ سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی معاونت امور کتابخانه ها می باشد که با داشتن 44 کتابخانه شامل 20 کتابخانه در سطح شهر مشهد و 24 کتابخانه در سطح کشور و یک کتابخانه در کشور هندوستان فعالیت می کند.

این معاونت در سال 1398 فعالیت های گسترده ای در قالب جلسات ، کارگاه ها تحصیلی آموزشی و... انجام داده است اکنون در پایان سال 1398 جا دارد نگاهی گذرا بر این فعالیت ها داشته باشیم.
تقدیر از واقفان درشهر تهران
همزمان با میلاد امام رضا (ع) مراسم تقدیر از واقفان سازمان با مشارکت موسسه خانه کتاب در شهر تهران روز 22 تیر 1398 برگزار گردید در این همایش از آیت الله سید محمد تقی حکیم (واقف کتابخانه) و تعدادی از واقفان تقدیری شد.
انجام فعالیت های کتاب درمانی 

  • برگزاری جلسات مشاوره گروهی با رویکرد دینی (25 برنامه )
  • برگزاری کارگاه های مشاوره تحصیلی و آموزش شیوه های مطالعه (23 برنامه در 116 جلسه )
  • برگزاری جلسات مشاوره فردی رایگان برای اعضای کتابخانه ها (در زمستان 98 تعداد 180نفر)

جلسات خوانش متون کهن فارسی و ادبیات دفاع مقدس 
در نشست‌های خوانش متون کهن در سال ۱۳۹۵ و همزمان با مبعث پیامبر گرامی برای مخاطبان و همکاران ادب دوست و علاقه‌مند آغاز شد از مهر سال ۱۳۹۸ و پس از افتتاح واحد مطالعات دفاع مقدس به منظور پاسداشت هشت‌ سال فداکاری جانفشانی و ایثار مردان و زنان میهن عزیزمان سلسله نشست‌های خوانش کتب دفاع مقدس با حضور نویسندگان راویان قهرمانان داستان و صاحب نظران دفاع مقدس نیز همراه با معرفی کتاب‌های نفیسی درباره فرهنگ شهادت شهدا و پاسداشت یاد آن ها  در سازمان کتابخانه ها ادامه یافت سال ۱۳۹۸ چهارده جلسه در مشهد و ۴ جلسه در قوچان برگزار گردید
برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی و عمومی
 معاونت کتابخانه ها در سال ۱۳۹۸ با همکاری آموزش سازمان تعداد هشت کارگاه تخصصی برای همکاران و ۱۲۷ کلاس آموزشی برای مراجعان برگزار نموده است این کلاس ها شامل آموزش مراجعان جهت استفاده از کتابخانه آموزش قرآن نقاشی خطاطی کلاسهای هنری خیاطی و کارگاه‌های آشنایی با کتابخانه و کتابداری و... می باشد

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید