۱۳۹۸-۱۲-۲۷

خرید 6 میلیارد تومانی نسخ خطی در سال 1398

1368 کتب خطی 17 کتاب دست نویس 9 قرآن ویک شی هنری در سال 1398 به ارزش تقریبی 6 میلیارد و پانصد میلیون تومان خریداری شده است.

بر اساس آمار مرکز نسخ خطی سازمان کتابخانه ها ، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به منظوره غنی سازی گنجینه رضوی همه ساله تعداد زیادی نسخ خطی خریداری می شود و تعدادی به این مرکز اهدا می گردد.
بر اساس این آمار در سالی که گذشت 1368 کتب خطی، 17 کتب دست نویس، 9 قرآن، ویک شی هنری به ارزش تقریبی 6 میلیارد و پانصد میلیون تومان خریداری شده است.
همچنین این آمار حاکی از آن است به طور تقریبی 2 میلیارد و سی صد میلیون تومان اهدا شامل 405 کتب خطی ، 12 دستنویس ، 43 قرآن ، 459 جزوه قرآنی ، 5 نسخه عکسی و 1 شی ریز صورت گرفته است.
آمار ارائه شده نسخ خریداری شده در سال 1398 نسبت به سال گذشته خود 1736  شی افزایش داشته است و همچنین تعداد کتب اهدایی نسبت به مشابه سال قبل 451 شی رشد کرده است در این میان مقام معظم رهبری در سال جاری 684 کتاب چاپ سنگی به این مرکز اهدا نموده اند.
مجموعه غنی نسخ خطی آستان قدس همواره مورد توجه علما و فضلا و پژوهشگران قرار گرفته است و در سال جاری شخصیت هایی از جمله تولیت معزز آستان قدس رضوی ، اساتید پژوهشکده تاریخ علم ، کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد همراه با دکتر یاحقی ، استاد شفیعی کدکنی و حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی (داماد مقام معظم رهبری) از این گنجینه عظیم بازدید نموده اند.

مشاهده آمار دقیق در تصاویر پیوست.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید