۱۳۹۹-۰۱-۱۶

12 فروردین/ روز جمهوری اسلامی ایران

(( ... مبارک باد بر شما چنین حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و کرد و بلوچ مطرح نیست. همه برابرند و فقط در پناه تقوا و برتری به اخلاق فاضله و اعمال صالحه هست و تفاوت بین زن و مرد و بین اقلیتهای مذهبی و دیگران در امر اجرای عدالت نیست...)) از پیام حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت 12 فروردین 1358

روز دوازده فروردین، روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران، روز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و روز تثبیت انقلاب اسلامی است که بدون هیچ شکی زمینه‌ساز حکومت عدل اسلامی در سراسر جهان خواهد بود. در این روز پر برکت نظامی متولد شد که نور اسلام عزیز را پس از گذشت قرن‌های زیاد بار دیگر ، نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت. در این روز مقدس حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود.
هدف نهایی شعار اصلی، کلمه جمهوری اسلامی بود که از به هم پیوستن جمهوری و اسلامی به دست آمده است. کلمه جمهور به معنای توده یا انبوه مردم است و منظور از قرار دادن چنین کلمه‌ای برای انقلاب، اتکا داشتن و تعیین کننده بودن رای مردم در سرنوشت خود و کلیه امور اجرایی کشور می‌باشد و به طور کلی حکومتی را بیان می‌کند که برای تامین زندگی دنیایی توده مردم متکی به مردم باشد.
مردم ایران در روزهای سرنوشت‌ساز دهم و یازدهم فروردین 1358 با حضوری آگاهانه در پای صندوق‌های رای، به یکی از بزرگترین اهداف انقلاب اسلامی جامه عمل پوشاندند و پیروزی نهایی انقلاب اسلامی را با آرای عظیم و باورنکردنی خود تحقق بخشیدند.
منبع: روزها و رويدادها روزهاي شمسي/ تهيه و تنظيم دفتر عقيدتي سياسي فرماندهي معظم کل قوا.- تهران: رامين، ‎۱۳۷۶ .

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید