۱۳۹۹-۰۱-۱۷

7فروردین/ روز هنرهای نمایشی

تئاتر آن شاخه از هنرهای نمایشی است که به بازنمودن داستان‌ها در برابر مخاطبان یا تماشاگران می‌پردازد. تئاتریک هنر دراماتیک است و پنج قرن قبل از میلاد مسیح در آتن و روم به وجود آمد و سپس در آثار قرون وسطی، رنسانس و بعد در عصر جدید اروپا ادامه یافت.

منظور از تئاتر یک مجموعه هنری یا یک نظام سازمان یافته هنری است که پیش از هر چیز به متن یا نمایشنامه و سپس به کارگردان نیاز دارد و شامل بازیگری، صحنه آرایی، مجسمه آرایی، موسیقی، سخنوری، نور‌پردازی، نقاشی، معماری .... است.
 کسانی که درباره بوجود آمدن تئاتر جستجو کرده‌اند می‌گويند سرچشمه آن از آيين‌هاست. آيين به مراسم مذهبی و اجتماعی می گويند، مثل مراسم عروسی يا مراسم سينه زنی در ماه محرم در ايران و مراسم رقص های مخصوص در کشورهای ديگر. انسان هميشه دوست داشته است به اتفاقاتی که خارج از اراده و ميل اوست تسلط داشته باشد و اين ويژگی اصلی تئاتر است.
هفتم فروردین ماه روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی نامگذاری شده است. این روز، عاملی برای ایجاد پیوند جهانی بین هنرمندان تئاتر است. هفتم فروردین یادآوری می کند که هنر تئاتر زنده است و هنرمندان می توانند در سراسر جهان با یکدیگر در ارتباط باشند.
هر سال به مناسبت فرارسیدن روز جهانی تئاتر، به انتخاب موسسه بین المللی تئاتر، یکی از هنرمندان شاخص هنر نمایش، پیام این روز را می نویسد.
منبع: ایران آنلاین

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید