۱۳۹۹-۰۲-۰۷

اخبار لحظه به لحظه شکست حمله هوایی آمریکا در روزنامه‌های سال 59

مجموعه‌ای غنی از مطبوعات اردیبهشت ماه سال 59 در آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی است که اطلاعات روزانه و تاریخی ویژه‌ای از واقعه صحرای طبس و پشت پرده‌های آن را انتشار داده است.

به گزارش گنجینۀ رضوی، رئیس اداره مطبوعات آستان قدس رضوی از وجود مجموعه کاملی از روزنامه‌های اردیبشهت‌ماه سال 59 که اخبار روزانه و جزئیات شکست سنگین نیروهای متجاوز آمریکایی در صحرای طبس را انتشار داده‌اند در آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی خبر داد.
ابراهیم حافظی تصریح کرد: تهدید به مرگ مسافران یک اتوبوس توسط کماندوهای آمریکایی، اخطار شدید امام به کارتر، بمباران مشکوک هلیکوپترها، انتقال اجساد هشت آمریکایی از طبس به تهران، فاش کردن اسرار حمله آمریکا به ایران توسط ژنرال‌های فرانسوی، دست داشتن تعدادی از افسران فراری ایران در حمله نظامی آمریکا و گفتگو با شاهدان عینی عملیات نظامی آمریکا برخی از عناوینی است که در روزنامه‌های هفته دوم اردیبهشت‌ماه سال 59 بازتاب زیادی داشته است.
گفتنی است آرشیو مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با 2میلیون نسخه نشریه از اولین نشریه چاپ شده در ایران تا نشریات معاصر، یکی از غنی‌ترین آرشیوهای مطبوعاتی در کشور به شمار می‌رود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید