۱۳۹۹-۰۲-۲۵

موفق سازها

کتاب «موفق سازها» یا «پدیده‌ها چگونه محبوب می‌شوند» نوشته درک تامپسن اثری درباره موفق‌ها است.

معدود کارها و ایده‌هایی که با صاحبانشان در بین فرهنگ عامه و رسانه‌ها به محبوبیت فوق‌العاده و موفقیت تجاری قابل توجهی دست یافته‌اند.
این کتاب بر این نظریه استوار شده است که «اگرچه به نظر می‌رسد آهنگ‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌های پرهزینه، شوخی‌های اینترنتی و برنامه‌های درجه یک به یک‌باره به موفقیت می‌رسند، ولی حتی این آشفته بازار فرهنگی هم تحت سلطۀ قوانین مشخصی است.»
درک تامپسن قصد دارد به این بحث روان‌شناسانه بپردازد که چه می‌شود که بعضی مردم از بعضی چیزها خوششان می‌آید و نقش رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی، بازهای فرهنگی و اقتصادی که ایده‌ها را گسترش می‌دهند در این میان چقدر است.
این کتاب اساسا دو پرسش مهم را مطرح می‌کند:
1. راز آفرینش محصولاتی که مردم دوست دارند، در موسیقی، سینما، تلویزیون، کتاب، بازی، برنامه‌های گوشی و دیگر بخش‌های قلمروی گستردۀ فرهنگ چیست؟
2. چرا در این بازار بعضی محصولات شکست می‌خورند درحالی‌که ایده‌های مشابه آن‌ها جواب می‌دهند و به محبوبیتی فوق‌العاده می‌رسند؟
نویسنده در پاسخ به این سوالات به دو موضوع مهم می‌پردازد، رابطه محبوبیت با ذهن آدمی» و «محبوبیت و بازار» و می‌کوشد داستان پیچیده راز محبوبیت برخی محصولات را با زبانی ساده برای مخاطب بیان کند.
مطالعه این کتاب را به تمامی آنها که در حرفه بازاریابی فعالیت می‌کنند و البته متخصصان علوم ارتباطات و رسانه توصیه می‌کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید