۱۳۹۹-۰۲-۲۵

پنجشنبه فیروزه ای

رمان «پنجشنبه فیروزه ای» اثر سارا عرفانی نمونه ای موفق از رمان دینی است که بیانی ظریف و هنرمندانه اثری خواندنی و قابل توجه را به خواننده ارائه کرده تا نشان دهد که می توان در عین حالی که به جذابیت های ادبی و فنی توجه می شود اثری با مضامین عالی و ارجاعات فرامتنی خلق کرد  .

نویسنده  در «پنجشنبه فیروزه ای» در کنار خلق یک اثر دینی مضامین اجتماعی را نیز به کار گرفته و کاری با درونمایه اجتماعی نوشته است. نویسنده در این کتاب با پرداختن به مسائلی همچون ازدواج، ارتباط با جنس مخالف و نامحرم و همچنین نقش فضای مجازی در شکل گیری روابط افراد وجه دیگری از کار خود به خواننده ارائه می کند تا در یک قضاوت دوباره به «پنجشنبه فیروزه ای» لقب رمان اجتماعی داده شود .  این رمان اثری ارزشمند است که توانسته موضوعات مختلف را در کنار هم جمع کند و با رعایت خط قرمز ها در مباحث دینی و اجتماعی خواننده را نسبت به آن ها آگاه کند . 
وی در انتخاب زبان روایت داستان، زبانی ساده و سهل را برگزیده که همین نکته موجب می شود خواننده به سرعت با متن ارتباط برقرار کند و در مدت زمان کوتاهی به پایان رمان برسد. این مسئله تا اندازه ای بارز است که حتی شکست های زمانی در مسیر روایت داستان موجب بر هم ریختن ذهن خواننده نمی شود. نویسنده از ابتدای داستان با نظمی مشخص ذهن خواننده را شکل می دهد و شخصیت ها را به موقع وارد داستان می کند تا مخاطب بتواند با هرکدام ارتباط برقرار کند .

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید