۱۳۹۹-۰۲-۲۹

کلید فتح بستان

کتاب حاضر، از ده بخش تشکیل شده است. هر بخش شامل زندگینامه و چند خاطره از یک شهید از شهدای شاخص استان خراسان می‌باشد. مواد خام این کتاب، بیش از دو هزار و پانصد صفحه متن پیاده شده؛ نود و هفت ساعت مصاحبه بوده است، که از میان انبوه خاطرات آن بزرگواران، سعی شده بهترین‌شان انتخاب شود.

عنوان(( کلید فتح بستان)) از یکی از خاطرات شهید ابراهیم امیرعباسی- خاطره تکدرخت- گرفته شده است. از جمله شهدای بیان شده در این کتاب می‌توان شهید ابراهیم امیرعباسی، شهید علی خالو، شهید محمود کاوه، شهید رجب علی نجفی و غیره اشاره نمود.
در مقدمه کتاب نوشته شده است: (( از آن زمان تا به حال که نگارنده این سطور هستم، چهارده، پانزده سال می‌گذرد. در این مدت توفیق یافته‌ام تا درباره قریب به یکصد و پنجاه شهید و نیز درباره چند موضوع مستقل دفاع مقدس- مثل عملیات مرصاد- کار تحقیقی داشته باشم که حاصل آن، جمع‌آوری اطلاعات و اسناد ذی‌قیمتی بوده است. در این میان، درباره نزدیک به هفتاد شهید، کارهای تالیفی انجام داده‌ام. حجم آن اطلاعات و حجم این مطالب تالیفی، در مجموع به حدود سی هزار صفحه می‌رسد.
غرض؛ در طول این مدت، هرگز مطالب و خاطرات دو شهید را مثل هم نیافتم. درباره هر شهیدی که کاری را شروع نموده‌ام، به چنان نورانیت و طراوتی برخورده‌ام که با ولع غیر قابل وصفی، مشتاق شده‌ام آن کار را ادامه بدهم ...))

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید