۱۳۹۹-۰۲-۲۹

بازدید مجازی از نمایشگاه‌های مجازی موزه آستان قدس رضوی

هم‌زمان با تقارن روز جهانی موزه و میراث فرهنگی با ایام بزرگداشت فردوسی، موزه آستان قدس رضوی با برپایی نمایشگاه مجازی، آثار موزه‌ای و نفیس خود با محوریت این حکیم بزرگ را به نمایش گذاشت.

به گزارش گنجینه رضوی، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در شرایط کرونایی و در روزهای تعطیلی حرم مطهر، با همکاری اداره كل موزه‌هاي ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي خراسان رضوي نمايشگاه مجازي «حكيم توس» را راه‌اندازی کرد. در این نمایشگاه، آثار نفیس گنجینه رضوی در حوزه اشیاء موزه‌ای، قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین نسخ خطی شاهنامه موجود در کتابخانه آستان قدس و اسناد دست‌نویس مربوط به مشارکت آستان قدس رضوی در ساخت بنای آرامگاه فردوسی به صورت موشن‌گرافیک در معرض نمایش قرار گرفته است.
تمبرهای با موضوع حکیم ابوالقاسم فردوسی، از جمله سری یادگاری کنگره جهانی بزرگداشت فردوسی» در دی ماه سال 1369، شامل 16 قطعه تمبرهای بی‌دندانه با ابعاد 60 در 75 میلی‌متر که بزرگترین مجموعه تمبرهای ایران به شمار می‌روند، از جمله آثاری است که در این نمایشگاه مجازی در معرض دید قرار گرفته است.
علاقه‌مندان با مراجعه به درگاه اینترنتی موزه آستان قدس رضوی به آدرس museum.razavi.ir و در قسمت موشن‌گرافیک، می‌توانند از این نمایشگاه مجازی دیدن کنند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید