۱۳۹۹-۰۳-۳۱

دومین مرحله بازگشایی کامل کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از فردا

کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، هم‌زمان با کتابخانه‌های عمومی کشور، از اول تیرماه خدمات حضوری خود را توسعه می‌دهند.

به گزارش گنجینۀ رضوی، معاون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی اعلام کرد: پيروِ دستورالعمل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در خصوص بازگشايي كتابخانه‌ها از اول تيرماه، كتابخانه‌هاي آستان قدس رضوی از این تاریخ، با رعايت دستور‌العمل‌هاي بهداشتي و با ظرفيت 30درصد تالارها خدمات حضوری به مراجعان را ارائه خواهند کرد. وی تصریح کرد: این درحالی است که کتابخانه‌های آستان قدس نخستین کتابخانه‌هایی هستند که چندی پیش با مجوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خدمات حضوری خود را به صورت محدود و صرفاً در حوزه امانت و عضویت آغاز کرده بودند.
حسین خسروی با بیان اینکه از اول تیرماه، تمامي كتابخانه‌هاي وابسته به آستان قدس در مشهد و شهرستان‌ها، از ساعت7:30 تا 13 ارائه خدمات حضوری خواهند داشت، کتابخانه‌های وابستۀ مستقر در مساجد را استثنا کرد و گفت: كتابخانه‌هاي مساجد، در دو شيفت آقايان و بانوان فعالیت دارند.
وی از فعالیت 11 ساعته تالار محققان و بخش‌های امانت و عضویت کتابخانه مرکزی در طول روز خبر داد و اظهار داشت: تالار محققان و بخش‌هاي امانت و عضويت كتابخانه مركزي از ساعت7:30 تا18:30 و ساير بخش‌ها و كتابخانه‌هاي تخصصي از 7:30 تا 13 فعاليت دارند.
خسروی با بیان اینکه خدمات حضوری فقط با ارائه کارت عضویت امکان‌پذیر است، گفت: خدمات بخش‌هاي كودك، نشريات، كلاس‌هاي آموزشي، نشست‌ها، كارگاه‌ها و ساير فعاليت‌هاي عمومي تعطيل است و این خدمات تا اطلاع ثانوي از طريق فضاي مجازي ارائه مي‌شود.
وی در ادامه افزود: لزوم استفاده از ماسك، رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي، اجراي دستورالعمل‌هاي بهداشتي، ادارۀ بخش امانت و كتابخانه‌هاي تخصصي به صورت بسته و همچنین تغییر چیدمان میز و صندلی‌های سالن‌های مطالعه از جمله اقداماتی است که در این خصوص انجام شده است.
خسروی همچنین سالمندان و افراد داراي بيماري زمينه‌اي را به بهره‌مندی از خدمات کتابخانه دیجیتال آستان قدس توصیه و خاطرنشان کرد: این افراد از حضور در کتابخانه‌ها خودداری کنند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید