۱۳۹۹-۰۴-۰۳

کتابخانه آستان قدس رضوی به صورت رسمی، پژوهشگران را به مخازن خود فراخواند

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با ارسال مکتوب اولویت‌های پژوهشی این سازمان در حوزه‌های نسخ خطی، اسناد، مطبوعات، موزه و میراث فرهنگی، کتابخانه‌ها و فضای مجازی، به چندین دانشگاه، پژوهشگران را به صورت رسمی به مخازن خود دعوت کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، ریاست سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی طی ‌نامه‌ای رسمی به رؤسای دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی، فردوسی مشهد، پیام نور مرکز مشهد و دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، اولویت‌های پژوهشی این سازمان را به اطلاع این مراکز علمی رساند.
حجت‌الإسلام و المسلمین دکتر سیدجلال حسینی در این فراخوان اعلام کرد: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در راستای راهنمایی و حمایت از پژوهشگران، اساتید، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و طلاب حوزه‌های علمیه، اولویت‌های پژوهشی این سازمان را در حوزه‌های تخصصی مورد‌نیاز، بر اساس منابع اطلاعاتی موجود و توانمندی‌های تخصصی کارشناسان این سازمان شناسایی کرده است.
وی اضافه کرد: دانشجویان و اساتید محترم، در صورت تمایل به انجام پژوهش‌های مورد نظر، می‌توانند علاوه بر استفاده از راهنمایی‌های متخصصان این مجموعه، منابع اطلاعاتی مورد نیاز را به صورت برخط، از طریق خدمات تحویل مدرک این سازمان دریافت نمایند.
حسینی در پایان، اولویت‌های پژوهشی این سازمان را در پنج کارگروه تخصصی حوزۀ نسخ خطی در دو موضوع نسخه‌پژوهی و فهرست‌نویسی، حوزۀ اسناد، حوزۀ معاونت فضای مجازی، حوزۀ علم اطلاعات و دانش‌شناسی و حوزۀ معاونت امور موزه‌ها در دو موضوع طرح‌های اجرایی مستندسازی و طرح‌های پژوهشی مستندسازی اعلام کرد.
گفتنی است که سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در آذرماه سال 1398 طی مراسمی هم‌زمان با آغاز هفتۀ پژوهش، از 37 اولویت پژوهشی خود ذیل عناوین «نسخ خطی»، «اسناد»، «مطبوعات»، «موزه و میراث فرهنگی»، «کتابخانه‌ها» و «فضای مجازی» رونمایی کرد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید