۱۳۹۹-۰۴-۰۴

دهه کرامت و تفاهم‌نامه مشهد و قم

در آغازین روزهای دهه کرامت، سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی و دانشگاه ادیان و مذاهب قم، در راستای همکاري در امورآموزشی، پژوهشی و ارتباطات و امور بین‌الملل، تفاهم‌نامۀ همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش گنجینۀ رضوی، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در دومین روز از دهۀ کرامت، دومین تفاهم‌نامۀ خود را با دانشگاه ادیان و مذاهب قم به امضا رساند. این تفاهم‌نامه به دلیل محدودیت‌های کرونایی و پیشگیری از سفرهای غیرضرور، به صورت ویدئوکنفرانسی به امضا رسید.
اعطای بورس تحصیلی و فرصت‌های مطالعاتی به صورت متقابل، همکاری در تدوین و ترجمه منابع و متون آموزشی و پژوهشی، همکاری در زمینه آموزش‌های تخصصی و مبادله طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی برخی از زمینه‌های این همکاری است.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس در این گفتگوی ویدئویی، با بیان اینکه این سازمان بیش از 120هزار نسخه خطی، افزون بر 13میلیون برگ سند و بیش از 30میلیون منبع مطالعاتی گوناگون در اختیار دارد، اعلام کرد: این سازمان در اقدامی منحصربه‌فرد بالغ بر 20هزار نسخه خطی را در پایگاه کتابخانه دیجیتالِ خود قرار داده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدجلال حسینی همچنین از امکان استفاده دانشگاه ادیان و مذاهب قم از این منابع از طریق کتابخانه دیجیتال آستان قدس به وسیله اختصاص آی‌پی خبر داد.
همچنین دکترسید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم، در ادامه، کتابخانه آستان قدس را سرمایه عظیم جهان اسلام و بشریت خواند و از این مرکز برای راه‌اندازی رشته دکترای نسخه‌شناسی در دانشگاه دعوت به همکاری کرد.
گفتنی است، این تفاهم‌نامه برای مدت دو سال منعقد شده است و تهیه، تدوین و ترجمه متون علمی طرفین؛ مبادله طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی؛ امکان استفاده دانشگاه از کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی از طریق اشتراک IP؛ همکاری با دانشگاه برای ایجاد کتابخانه دیجیتال و واگذاری فایل کلیه انتشارات دانشگاه و پایان‌نامه‌های موجود در دانشگاه به سازمان کتابخانه‌های آستان قدس برخی دیگر از مفاد آن است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید