۱۳۹۹-۰۴-۰۷

مجموعه مقالات برتر همايش بين‌المللی امام علی ابن موسی الرضا عليه‌السلام و نهضت علمی تمدنی جهان اسلام

میراث غنی شیعه که در قالب قرآن و سیره اهل‌البیت(ع) به دست ما رسیده است، اقیانوس بی‌کرانی است که تا ابد جان‌های تشنه حقیقت را سیراب می‌نماید و مخزن حقایقی است که بدایع و شگفتی‌هاي آن بي‌پايان است.

پس از پایه ریزی تمدن اسلامی توسط پیامبر گرامی اسلام (ص)هر یک ار حضرات معصومین علیهم السلام نقشی بی بدیل در استحکام و توسعه این حرکت داشته اند، لکن در میان ایشان ، سیره عالم آل محمد حضرت علی بن موسی علیهم السلام ، با توجه به ویژگی های دوران امامت ایشان نقطه عطفی در تاریخ تمدن و نهضت علمی است.
هجرت حضرت از مدینه به خراسان ، هجرت تفکر اسلام ناب را به مناطقی فراتر از تنگناهای حکومتهای اموی و عباسی توسعه داد.
گزاف نیست اگر شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران و تمدن نوین اسلامی مورد اشاره مقام معظم رهبری  را از پیامدهای آن نهضت بشماریم.
واکاوی ابعاد و دستاوردهای این میراث عظیم مستلزم تحقیقات، نشست‌ها و همایش‌هایی است که بر عهده نهادهای علمی‌ـ‌ دینی از جمله جامعة المصطفی(ص) العالمية  می‌باشد.  همایش بین‌المللی «امام علی ابن موسی الرضا(ع) و نهضت علمی، تمدنی جهان اسلام» در راستای تبیین و نشر معارف ناب رضوی با مشارکت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و همکاری نهادهای علمی داخلی و جمعی از مراکز علمی خارج از کشور در اسفند 1397 در مشهد مقدس برگزار شد. کتاب حاضر، مجموعه مقالات برتراین همایش است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید