۱۳۹۹-۰۴-۰۸

تأکید رئیس سازمان علمی‌فرهنگی آستان قدس بر حفاظت و معرفی گستردۀ نسخ خطی

رئیس سازمان علمی‌فرهنگی آستان قدس رضوی در بازدید سه ساعته از بخش‌های مختلف کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی، شناخت قدر منابع بی‌نظیر این مرکز، حفاظت برای آیندگان و معرفی آنها به جهانیان را سه رسالت مسئولان این حوزه ذکر کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی‌مهر در بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی، نُسخ خطی و کتب چاپ‌سنگی موجود در این کتابخانه را میراثی گرانسنگ برای تاریخ اسلام، شیعه و ایران خواند و اظهار داشت: نمونه‌هایی از این آثار در تاریخ بی‌سابقه است و وجود این نفایس در کتابخانۀ آستان قدس، سرمایه‌ای غیر قابل ارزش‌گذاری برای کشور است.
وی بر حفاظت از این آثار تأکید کرد و اظهار داشت: همان‌گونه که پیشینیان در نگهداری از این نفایس کوشیدند ما نیز موظفیم این راه را ادامه دهیم و حتی بر آن تلاش بیفزاییم تا این میراث برای آیندگان باقی بماند. مهدوی‌مهر بر اهمیت معرفی آثار به جهانیان تأکید کرد و گفت: ما موظفیم تا فرهنگ خود را به دنیا بشناسانیم و این وظیفۀ سنگینی برای ما و مسئولان این کتابخانه است.
وی افزود: در کتابخانه‌ها طبعاً بر اساس قواعد، محدودیت‌هایی برای ارائۀ نسخ خطی اعمال می‌شود ولی این حرکت باید به گونه‌ای باشد که ضمن حفاظت از آثار و جلوگیری از دستبرد به آنها، معرفی صحیح آنها نیز در چارچوب پروتکل‌های مشخص صورت گیرد. مهدوی‌مهر در پایان با اشاره به فعالیت‌های موفق سازمان کتابخانه‌های آستان قدس در این حوزه، اعلام کرد: در سه‌شنبۀ پیش‌ِرو از برخی از خدمات ارزشمند سازمان کتابخانه‌های آستان قدس در این حوزه رونمایی می‌شود.
مشاهده آلبوم تصویری

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید