۱۳۹۹-۰۴-۰۹

با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار می شود: اولین سه‌شنبۀ فرهنگی حضوری پس از 3 ماه سه‌شنبه‌های مجازی

پس از بالغ بر 3 ماه برگزاری مجازی سه‌شنبه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی، نخستین سه‌شنبۀ فرهنگی حضوری در سال جدید، با حضور تولیت آستان قدس رضوی و رونمایی از 8 رویداد بزرگ برگزار می‌شود.

به گزارش گنجینۀ رضوی، دبیر رونمایی از آثار نفیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اعلام کرد: هم‌زمان با دهۀ کرامت و در آستانۀ ولادت امام‌رضا(ع)، پنجاه‌و‌هشتمین برنامۀ «سه‎شنبه‎های فرهنگی آستان قدس رضوی» به صورت حضوری و با رونمایی از 8 اتفاق بزرگ رقم خواهد خورد.
وی از حضور تولیت آستان قدس رضوی در این برنامه خبر داد و گفت: این ویژه‌برنامه ساعت 9 صبح سه‌شنبه دهم تیرماه در موزه فرش آستان قدس واقع در صحن کوثر حرم مطهر با رونمایی از قدیمی‌ترین صندوق‎پوش حرم مطهر امام‌رضا(ع) با عنوان «صندوق‌پوش زربفت حاجی اسوار لاهیجی» به قدمت سال 952 قمری و از نفیس‌ترین دست‌بافته‌های دورۀ اسلامی آغاز می‌شود و در ساعت 11 با حضور تولیت در موزۀ قرآن و نفایس آستان قدس رضوی با رونمایی از 7 رویداد برجستۀ سازمان کتابخانه‌ها ادامه می‌یابد.
مهدی قیصری‌نیک افزود: فاز آزمایشی بازدیدِ مجازیِ موزة قرآن و هدایای مقام معظم رهبری و تالار آثار استاد فرشچیان، رونمایی از تمبر سه‎شنبه‎های علمی‌فرهنگی، رونمایی از بیست‌ونهمین جلد از فهارس نُسَخِ خطی گنجینۀ رضوی، رونمایی از پایگاه آرشیو دیجیتال نشریات، رونمایی از ایستگاه مطالعاتی نسخه‏های خطی دیجیتال رضوی، افتتاح پنج ایستگاه مطالعۀ دیجیتال و رونمایی از پایگاه موضوعی حضرت معصومه(س) در کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی اتفاقاتی است که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی از آنها رونمایی خواهد شد.
قیصری‌نیک اضافه کرد: هم‌زمان با رونمایی از رویدادهای سازمان کتابخانه‌ها، از برخی منشورات تولید‌شده در دیگر مؤسسات وابسته به آستان قدس رضوی از جمله شرکت به‌نشر، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، معاونت تبلیغات اسلامی و دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز رونمایی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این برنامه، برای نخستین بار پس از تعطیلات کرونایی به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصلۀ اجتماعی برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید