۱۳۹۹-۰۴-۲۴

دغدغه ها و نگرانی های امام خمینی (ره)

امام خمینی (ره) به عنوان معمار اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران در طول حیات مبارک خویش پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره بیشترین دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را در حفظ نظام داشته و آن را از همه چیز مهمتر می‌دانستند.

با مروری بر اقدامات، سخنرانی‌ها، پیام‌ها و موضع‌گیری‌های امام خمینی(ره)مهمترین دغدغه‌های بیان شده در این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

اول: نگرانی‌های ایشان در خصوص عملکرد اشخاص و اقشار مشخص نظیر روحانیون، روشنفکران و کارگزاران نظام که اقدامات آنها تاثیر مهمی بر سایر افراد و اقشار جامعه دارد و انحراف یا سوء رفتار آنها می‌تواند مشکلات بسیاری در پی داشته باشد.

دوم: دغدغه در مورد عملکرد یا کارکرد نهادهای انقلابی نظیر سپاه پاسداران، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، که از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی محسوب شده و باید با اقدامات خود، ضمن حفظ نظام، جلوی هر گونه انحراف را بگیرند.

سوم، دغدغه جدی در مورد عدم رعایت قوانین و آیین‌های اسلامی نظیر تربیت اسلامی و رعایت مکارم اخلاقی است.

چهارم: دغدغه و نگرانی در مورد خطرات و آفات مهمی که در دراز مدت می‌تواند ارکان نظام را خدشه‌دار نماید، مانند پایمال شدن خون شهیدان، غفلت از مردم، از دست دادن روحیه انقلابی و ایجاد اختلاف میان کارگزاران نظام

آخرین دغدغه: توطئه‌ها و خطراتی بودند که منشا خارجی یا بیگانه داشتند. رخنه و نفوذ یگانگان، اقدامات استعمارگران و طرح‌های دشمنانه اسرائیل و یا ماجرای سلمان رشدی، نمونه‌ای از این دغدغه‌ها بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید