۱۳۹۹-۰۴-۲۶

پنجه بر آفتاب: بررسی و تحلیل فعالیت های غرب علیه باورداشت مهدویت

معرفی کتاب: مهدویت به همان اندازه که به دلیل تصویرسازی از نظام آرمانی توحیدی و عدالت محور در طول تاریخ برای مسلمانان راستین الگوبخش و امیدآفرین بوده است،

دشمنانی نیز در بستر تاریخ داشته است. شناخت دشمن و شیوه های دشمنی وی، اساس پاسداشت هر عرصه و باوراز جمله عقیده مهدویت است. چنانکه مرزبانی از بنیان رفیع منجی باوری ، بدون رصدی مداوم و همه جانبه از حرکات و سکنات دشمن، خیال آلود است.
غرب معاصر با مختصات اعتقادی و فرهنگی خویش، داعیه دار استعلا و برتری بر دیگر ملت ها و فرهنگ هاست. نظام اعتقادی و سیاسی کنونی غرب ، باورهای عمیق و الهام بخش اسلامی را همچون مقاومت، دفاع از مظلوم، شهادت و البته مهدویت را برنمی‌تابد چرا که تجلی این باورها را در تضاد با اهداف و آرمانهای خود می بیند.
کتاب حاضر مجموعه نوشتارها و گزارشهای نگاشته شده توسط گروه غرب ومهدویت مرکز تخصصی مهدویت به همراه تحلیل و نقد مختصر آن ها می باشد. مطالب منتخب در این کتاب به طور خاص به موضوع رصد مهدویت و مسائل آخرالزمانی در رسانه های گوناگون غربی اختصاص دارد. این مطالب  در طول حدود چهارسال رصد، جمع آوری و تحلیل شده و در سایت غرب و مهدویت منتشر شده است.
ساختاربندی مطالب این کتاب به دلیل گستدرگی موضوع از یکسو و وابستگی موضوعات به یکدیگر از سوی دیگر بسیار دشوار بود. در تهیه و تدوین مطالب این نوشتار علاوه بر نویسنده همکاران چندی در غالب رصدگر، مترجم یا ناقد بذل مساعدت نمودند.
مطالعه این کتاب را به فعالان و متخصصان حوزه های مسائل دینی ، آخرالزمانی و سیاسی و عموم علاقمندان حوزه مهدویت توصیه می نمائیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید