۱۳۹۹-۰۴-۳۱

تابعیت و تابعیت مضاعف

در این کتاب به مبحث تابعیت مضاعف پرداخته شده و هدف از آن روشن شدن زوایا و ماهیت تابعیت مضاعف و همچنین، آثار آن بر جامعه ایران بوده است.

همچنین پس از بررسی و تبیین ماهیت تابعیت و تابعیت مضاعف از نظر حقوقی، به مشکلات حاصل از تابعیت مضاعف پرداخته و ضمن بررسی دلایلی که موجب ایجاد آن می‌شوند، راههای رفع تابعیت مضاعف، مورد تجزیه و تحلیل واقع شده است. همچنین به موضوعات مهمی از قبیل: امکان پذیرش تابعیت مضاعف در حقوق داخلی ایران با توجه به تعارض حاکمیتی ملت‌ها، مشکلات افراد دو تابعیتی، مشروعیت تابعیت مضاعف از لحاظ حقوقی، تابعیت مضاعف در اعلامیه جهانی حقوق بشر و ... نیز اشاره و در نهایت سعی شده است که آثار تابعیت مضاعف از منظر حقوق و قوانین ایران نیز بررسی شود و به نقش مخرب افراد دو تابعیتی در جوامع، که شایع‌ترین آن برنامه جاسوسی به نفع یکی از کشورهای متبوع فرد می‌باشد پرداخته شود.
این کتاب در یازده فصل تهیه شده است که عبارتند از:
فصل اول: کلیات و مفاهیم، فصل دوم: آثار تابعیت و تحقق آن، فصل سوم: اقامتگاه، فصل چهارم: آپاترید( بی‌تابعیتی)، فصل پنجم: تابعیت مضاعف، فصل ششم: تابعیت مضاعف و خانواده، فصل هفتم: تابعیت مضاعف و قانون مدنی، فصل هشتم: موارد سوء استفاده از تابعیت مضاعف، فصل نهم: جاسوسی و مجازات آن در قوانین ایران، فصل دهم: تابعیت مضاعف و قوای سه‌گانه ایران، فصل یازدهم: نیروی انتظامی ایران.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید