۱۳۹۹-۰۶-۰۴

جادوی رایج: تاب‌آوری در رشد و تکامل

تاب‌آوری از الزامات رشد است و در زمان‌های آشفتگی، مفهوم ارزشمند تاب‌آوری یک قدرت شگرف است، یک رویکرد بی‌نظیر در جامعه انسانی و یک جادوی ماندگار در عصر پر تنش امروز.

دکتر پروفسور( آن مستن)، از پیشتازان و بزرگان تاب‌آوری دنیا، پیشرفت‌مان را در دانش با این قرائت جدید هدایت می‌کند. تعامل تاثیرات عصب‌شناسی، روانشناسی، خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی در طول زمان باعث افزایش توانایی کودکان و بزرگسالان برای ادامه حیات و رشد به نحوی قوی در چالش‌ها می‌شود.
هدف از نوشتن این کتاب، توصیف پیشرفت در مطالعات تاب‌آوری در کودکان و جوانان از دیدگاه مناسب یک شرکت کننده- ناظر است. تمرکز کتاب روی تاب‌آوری فردی در سطح رفتاری است، اما حتی در موج‌های اولیه‌ی مطالعات و بررسی‌هایی که شامل سطوح سیستم‌های دیگر است نقش مهمی در تاب‌آوری دارند. فصل‌های این کتاب نقش علم عصب‌شناسی در تاب‌آوری و مطالعات در سه حوزه‌ی رشد کودک که در زندگی و تاب‌آوری کودکان بسیار مهم‌اند را مورد تاکید قرار می‌دهد؛ این سه حوزه عبارتند از خانواده، مدرسه و فرهنگ.
کتاب به زبانی ساده همراه با نمونه‌ها و مثال‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های غیر غربی مثل سییرالئون و کامبوج آورده شده است. این کتاب در چهار بخش تنظیم شده است که عبارتند از:
بخش اول: مقدمه و مرور مفهومی؛ بخش دوم: مطالعات تاب‌آوری فردی 123؛ بخش سوم: سیستم‌های سازگاری در تاب‌آوری 193؛ بخش چهارم: پیشروی تلویحاتی برای فعالیت و مطالعات آینده.
خواندن این کتاب برای محققان، دانشجویان، متخصصان حوزه سلامت روان که در تلاش برای درک ترویج سازگاری مثبت در وضعیت آسیب‌زا و محیط‌های پر تنش هستند، ضروری است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید