۱۳۹۹-۰۶-۱۱

کتابخانۀ وزیری یزد؛ میزبان مراسم تعزیه

مراسم تعزیه‌خوانی فاخر «راویان عطش» به مدت سه شب با موضوع مجالس تعزیۀ عاشورایی در کتابخانۀ وزیری یزد، وابسته به آستان قدس رضوی، با پخش زنده از فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش گنجينۀ رضوی، رئیس کتابخانه و موزۀ وزیری یزد با بیان این‌که سال گذشته برای نخستین بار در ایام عاشورای حسینی، مراسم تعزیه‌خوانی در کتابخانۀ وزیری به‌صورت ترجمۀ هم‌زمان برای مهمانان ایرانی و خارجی برگزار شد که با استقبال گستردۀ هم‌وطنان ایرانی و مهمانان خارجی روبرو شد، اظهار داشت: قرار بر این بود که پس از آن هرساله این کتابخانه میزبان اساتید برجستۀ تعزیه‌خوانی باشد. وی تصریح کرد: امسال به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی، این برنامه به مدت سه شب با حضور محدود اعضای گروه ملی تعزیه‌خوانی «راویان عطش» در محل کتابخانۀ وزیری، بدون حضور مخاطبان برگزار می‌شود و امکان مشاهده آن از طریق پخش زنده در فضای مجازی نیز برای علاقه‌مندان فراهم شده است.
محمدرضا ملک‌ثابت در این باره توضیح داد: این برنامه به مدت سه شب در قالب سه مجلس تعزیه با موضوع مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر(ع)، مجلس شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و مجلس تعزیۀ بازار شام، از تاریخ دوشنبه 10 شهریورماه تا چهارشنبه 12 شهریورماه، به سرپرستی پیش‌کسوت تعزیه در استان، حاج علی صندوق‌ساز و با هنرمندی گروهی از جوانان ارادتمند به اهل بیت علیهم‌السلام در صحن حیاط  کتابخانه اجرا می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این مراسم مجازی در این سه شب، ساعت 20 از طریق صفحۀ اینستاگرامی گروه راویان عطش به نشانی raviyanatash.yazd  برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را به صورت زنده دنبال کنند.
گفتنی است که پیش از این نیز با هدف احیای سنت‌های فراموش‌شده و بزرگداشت ایام عاشورای حسینی، برنامۀ پرده‌خوانی به سبک قاجار، با موضوعات مرتبط با واقعۀ کربلا همچون شهادت امام حسین(ع)، نبرد حضرت عباس(ع)، نبرد حضرت علی‌اکبر(ع) و اربعین حسینی در موزۀ قرآن آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر رضوی برگزار شده است که امسال به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی این برنامه برگزار نشد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید