۱۳۹۹-۰۶-۱۳

10شهریور/ روز تجلیل از اسرا و مفقودان

یازدهم محرم که در تقویم رسمی کشور با عنوان «روز تجلیل از اسرا و مفقودان» به ثبت رسیده است؛ روزی که روز پژواک صدای آزادمردان و آزادزنان در قله تاریخ حماسه و خون است.

در حقیقت یازدهم محرم الحرام هرسال را به احترام اسیران جنگی و مفقودان آن و هم زمان با مصیبت جان سوز اسارت اهل بیت پیامبر (ص)، به این عنوان نام گذاری کرده اند تا در این روز، یاد همه اسرا و مفقودان مظلوم در سرتاسر جهان، گرامی داشته شود.
یازدهم محرم الحرام در حقیقت یادآور اسارت پدران و یا حتی مادران آزاده ای است که امروزه و یا در هر روز از تاریخ، در هر نقطه از جهان، طعم تلخ اسارت را به ظلم می چشند و هر لحظه از خزان پاییز را به شوق بهاری دوباره سپری می کنند و درعین حال، چشمانی هم هوشیارانه در انتظار دیدار دوباره آن هاست.
 نام گذاری امروز اما در کنار نام مظلوم «اسیر»، عنوان «مفقود» را نیز با خود به همراه دارد. هشت سال دفاع مقدس ما اگرچه به ظاهر اسیر دیگری ندارد، اما هستند مفقودانی از آن ایام شور و حماسه که هنوز خانواده‌های آنان و البته تمام ایرانیان عزیز، چشم انتظارشان هستند تا خبری از آنان برسد؛ مفقودانی که در ظاهر، درجایی پنهان شده اند؛ اما در باطن امر، (جاویدالاثر)انی ماندگارند که تاریخ حماسه و نور تا ابد مدیون آن هاست و همیشه «معلوم» خواهند ماند.
و اما نام گذاری این روز تا آنجا مهم و متناسب نشان می دهد که رهبر انقلاب هم درباره عظمت آن فرموده اند: «یقیناً یکی از مناسبت های مهم جمهوری اسلامی که بسیار هم دارای تناسب است، همین روز اسرا و مفقودین است که با خاطره تاریخی آن مناسبت دارد.
منبع: سایت تبیان

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید