۱۳۹۹-۰۶-۲۵

مقاله‌شناسی سینمای کودک و نوجوان

سینمای کودک و نوجوان به عنوان یکی از مهمترین شاخه‌های هنر صنعت سینما است.

سینمای کودک و نوجوان از سویی به دلیل حجم مخاطبان دارای اهمیت حیاتی است و از سوی دیگر شکل دهنده ذائقه و آینده سینمای هر کشوری است. بررسی مجموعه نوشتارهای مطبوعاتی درباره سینمای کودک و نوجوان به ما نشان می‌دهد که دست‌اندرکاران سینمای ایران بیشتر به کدام جنبه‌های سینمای کودک توجه داشته‌اند و از کدام جنبه‌ها غفلت کرده‌اند. چنین مجموعه‌ای روشن می‌سازد، کدام نویسندگان و منتقدان و کدام ناشران و مجله‌ها در هر یک از زیر شاخه‌های سینمای کودک و نوجوان پیشرو بوده‌اند و یا بیشترین تامل را نشان داده‌اند.
این کتاب مقاله‌شناسی سینمای کودک و نوجوان و انیمیشن در مطبوعات فارسی زبان ایران در فاصله سال‌های 1358 تا 1381 است که پیرو فیش‌برداری‌های چندین ساله و البته وقفه‌ای طولانی در انتشار، آماده و ارائه شده است.
این منبع تصویری از منابع نظری سینمای کودک و نوجوان در روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، مجلات سینمایی، مجلات کودک و نوجوان و سایر نشریات فرهنگی ایران در طی 27 سال ارائه می‌نماید. در فهرست مطالب کتاب، مقدمه، کلیات، انیمیشن، نشریات کودک و نوجوان، نمایه و فهرست منابع ذکر شده است. در این کتاب مشخصات کتابشناختی 913 مقاله آورده شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید