۱۳۹۹-۰۶-۲۵

مهارت‌های زندگی دریچه‌ای به سوی زندگی بهتر

کسانی که به طور منطقی و صحیح از خود دفاع می‌کنند و توانایی( نه) گفتن در مقابل خواسته‌های دیگران را دارند، انسان‌های( جرات‌ورز) نامیده می‌شوند.

این افراد هنگام ابراز حقوق خود به گونه‌ای رفتار می‌کنند که به حقوق دیگران تجاوز نمی‌شود و اجازه‌ی سودجویی نیز به دیگران نمی‌دهند.
افرادی که هنگام دفاع از حقوق خود حقوق دیگران را نادیده می‌گیرند، افرادی پرخاشگر هستند( پرخاشگری با جرات‌ورزی فرق دارد). فحش و ناسزا گفتن، نمونه‌ای از پرخاشگری است. رفتار این گونه افراد به طور معمول با خشونت و تخاصم همراه است. این افراد به طور معمول دوست دارند از آنها تعریف و تمجید شود و همیشه مورد تایید دیگران باشند. بنابراین، تحت تاثیر حرف‌هایی نظیر،( چه انسان مظلومی است.) یا( چه انسان نجیبی است.) قرار می‌گیرند و طعمه‌ای برای افراد سودجو می‌شوند.
همیشه باید اعتدال را رعایت کرد و از افراط و تفریط دوری جست. این کتاب در یازده فصل تهیه شده است که عبارتند از:
فصل اول: مهارت مسئولیت‌پذیری؛ فصل دوم: مهارت تصمیم‌گیری؛ فصل سوم: تفکر نقاد؛ فصل چهارم: مهارت تفکر خلاق؛ فصل پنجم: تربیت جنسی؛ فصل ششم: مهارت حل مسئله؛ فصل هفتم: ارتباط موثر؛ فصل هشتم: جرات‌ورزی و مهارت نه گفتن؛ فصل نهم: مدیریت خشم؛ فصل دهم: مدیریت استرس؛ فصل یازدهم: مهارت همدلی و خودآگاهی  

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید