۱۳۹۹-۰۷-۰۳

بازدید هیئت لبنانی از کتابخانه و موزه‌های رضوی

مشاور و رئیس دفتر وزیر فرهنگ لبنان و رهبر ارکستر ملی این کشور از کتابخانۀ مرکزی و موزه‌های آستان قدس رضوی بازدید کردند.

به گزارش گنجینۀ رضوی، «حسین العجمی»، مشاور و رئیس دفتر وزیر فرهنگ لبنان، و «آندره الحاج»، رهبر ارکستر ملی این کشور، ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی، از کتابخانۀ مرکزی و گنجینه‌های مختلف موزه‌های آستان قدس رضوی بازدید کردند.
ابتدا مشاور و رئیس دفتر وزیر فرهنگ لبنان با بیان این‌که از سفر به ایران بسیار خرسند و خوشحالیم و از کشور ایران به‌خاطر همدردی خوبی که درخصوص حادثۀ تلخ بیروت با کشور لبنان داشتند، بسیار سپاسگزاریم تصریح کرد: از لحظه‌ای که وارد حرم مطهر شدم، معنویت و روحانیت این مکان قدسی مرا تحت تأثیر قرار داد و پس از آن، از دیدن گنجینه‌های متنوع با موضوعات مختلف در موزه‌های آستان قدس رضوی لذت بردم.
حسین العجمی با ابراز این‌که موزه‌های آستان قدس رضوی تنوع و گستردگی عظیمی دارد که هرکدام به نوبه خود تأثیرگذار هست، افزود: سیر در گنجینۀ قرآن و گنجینۀ تاریخ حرم رضوی و مشاهدۀ کتیبه‌ها و آثاری که سال‌ها پیش در بخش‌های مختلف حرم رضوی استفاده شده و مشاهدۀ آثار هنری ارزشمندی که با عشق و علاقۀ فراوان به حرم امام رضا(ع) اهدا شده است، بسیار تحسین مرا برانگیخت.
وی اضافه کرد: بسیار ارزشمند است که آثاری با این تنوع و گستردگی به زیبایی یک جا جمع‌آوری شده و به شکل زیبایی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
در ادامه، رهبر ارکستر ملی کشور لبنان هم با بیان این‌که بازدید از گنجینۀ قرآن‌های موزه برایم جالب توجه بود، خاطرنشان کرد: عظمت این مکان و موزه‌ها و آثاری که دیدم، عمق و تاریخ و قدمت این مکان و جایگاه ارزشمندی را که در کشور ایران و در سطح دنیا دارد نشان می‌دهد و زبان من از بیان آنچه دیدم قاصر است.
آندره الحاج با ابراز این‌که زیارت حرم رضوی و حضور من در موزه‌ها، باعث افتخار من است و بسیاری از هم‌وطنانم آرزو می‌کنند که جای من باشند، ادامه داد: مشاهدۀ قرآن‌های منسوب به دستخط ائمه اطهار علیهم‌السلام بسیار حال خوشی برایم به ارمغان آورد؛ بخصوص که تاریخ ادیان را خیلی دوست دارم و قرآن‌های ائمه برایم سرشار از خیر و برکت است و حس خوب آن برایم ملموس بود.
در ادامه، این هیئت لبنانی پس از بازدید از موزه‌های آستان قدس رضوی، از بخش‌های مختلف کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی هم بازدید و با رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، حجت‌الإسلام سیدجلال حسینی، دیدار کردند.
گفتنی است که این هیئت لبنانی برای اجرای قطعۀ نماهنگ «بی‌تابی بلقیس» که برای همدردی با مردم لبنان در حوادث اخیر توسط ارکستر ملی ایران به مردم لبنان هدیه شد، راهی ایران شدند. این قطعه، روز گذشته هم‌زمان با روز جهانی صلح، با آهنگسازی «فردین خلعتبری»، کارگردانی «رضا موسوی»، و با حضور حسین العجمی، وزیر فرهنگ لبنان و سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و جمعی از هنرمندان و مسئولین فرهنگی در تالار رودکی تهران به رهبری «آندره الحاج» نواخته و رونمایی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید