۱۳۹۹-۰۷-۰۹

7مهر/ روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس- شهادت سرداران اسلام: فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا( 1360ش)

پس از پایان موفقیت آمیز عملیات ثامن الائمه، پنج تن از فرماندهان رده بالای ارتش و سپاه، جهت تقدیم گزارش به حضرت امام خمینی(ره) فرمانده معظم کل قوا، عازم تهران می‌شوند.

به این منظور یک فروند هواپیمای 130-C با چهل نفر سرنشین و 27 مجروح و 32 تن از شهدای عملیات ثامن الائمه از فرودگاه اهواز به مقصد تهران به پرواز درآمد، اما این هواپیما در 30 کیلومتری فرودگاه مهرآباد در جنوب غربی کهریزک دچار سانحه گردید. خلبان سعی نمود هواپیما را در همان منطقه به زمین بنشاند که پس از طی مسافت 270 متر، بال چپ هواپیما با زمین اصابت نمود که منجر به آتش گرفتن هواپیما می‌شود.
در این سانحه بیش از 40 تن از جمله ولی الله فلاحی( رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی)، سرهنگ جواد فکوری(فرماندهی نیروی هوایی)، سرهنگ موسی نامجو( وزیر دفاع و نماینده امام خمینی در شورای عالی دفاع)، یوسف کلاهدوز( قائم مقام فرمانده کل سپاه پاسداران)، محمد علی جهان‌آرا( فرمانده سپاه پاسداران اهواز) و ... به شهادت رسیدند.
منبع:
1- دوران افتخار: (حماسه ‎۸ سال دفاع مقدس)/ مؤلف: مصطفي وفائي؛ ويراستار: الهام وفائي.- قم: وفائي، ‎۱۳۸۹.
2- روزها و رويدادهاي سال شمسي/ به کوشش موسسه اوج فرهنگ به سرپرستي محمد تقي ملبوبي؛ زير نظر دفتر امور فرهنگي وزارت کار و امور اجتماعي.- قم: برگزيده، ‎۱۳۸۴.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید