۱۳۹۹-۰۷-۱۶

17مهر/ روز جهانی کودک

در سال 1946 بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا ، انجمن عمومی سازمان ملل به منظور حمایت از کودکان، مرکز یونیسف را که ابتدا انجمن بین المللی ویژه کودکان سازمان ملل نام گرفت ایجاد کرد. در سال 1953، یونیسف یکی از بخشهای دائمی در سازمان ملل گردید و روز 8 اکتبر " روز جهانی کودک " نام گذاری شد.

کودکان در این روز ، خواهان یادآوری این مسئله هستند که سالانه هزینه های غیر قابل تصوری صرف تولید انواع سلاح‌های هسته‌ای و غیر هسته‌ای می‌شود؛ حال آنکه در سال کودکان بسیاری از گرسنگی، عدم امکانات بهداشتی، سوء تغذیه و ... جان خود را از دست می‌دهند و کسی نگران آنها نیست!
یونیسف اعلام داشته که تنها با اختصاص پنج دلار برای هر کودک می‌توان جان 90 درصد از کودکانی را که سالانه می‌میرند، نجات داد و برای بهبود چشمگیر زندگی کودکان جهان سوم، کافی است که فقط مبلغ شش هفته بودجه تسلیحاتی جهان هزینه شود.
وظیفه انجمن کمک به کودکان یعنی یونیسف ، مراقبت از کودکان و برآوردن نیازهای اولیه آنها در سال‌های ابتدایی زندگی؛ ترغیب و تشویق والدین به تعلیم فرزندان می‌باشد. همچنین تلاش این انجمن برای کاهش بیماری، مرگ و میر در کودکان و حمایت از آنها هنگام جنگ و حوادث طبیعی و ... است .
منبع: سایت تبیان

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید