۱۳۹۹-۰۷-۲۴

اطلس زبان‌ها

هر انسانی به صورت بالقوه قادر به فراگیری هر زبانی است. اگر کودکی انگلیسی به وسیله سرپرستان چینی یا ترک زبان بزرگ شود، چینی و یا ترکی را بدون هیچ مشکلی و بسیار روان صحبت می‌کند.

زبان‌ها با مسافرت آدمیان منشعب شده و کثرت یافته‌اند. اغلب شمارش‌های انجام گرفته نشان می‌دهند، در حال حاضر در حدود 5000 زبان وجود دارد. این زبان‌ها را می‌توان به 120 خوشه اصلی و تعدادی خوشه فرعی تقسیم کرد.

زبان همواره تغییر کرده است. بیشتر مردم اطلاعات کمی در مورد زبان‌هایی غیر از زبان خود دارند. کتاب اطلس زبان‌ها از جمله منابع ارزشمندی است که نه تنها می‌تواند مورد استفاده زبانشناسان قرار گیرد، بلکه می‌تواند برای هر علاقمند به مبحث زبان و چگونگی پراکندگی آن مفید واقع شود. در این کتاب به صورتی واضح، مفید و سهل الوصول وضعیت زبان‌ها در ابتدای قرن بیست و یکم ترسیم شده است. این اطلاعات به ویژه از این نظر مهم است که براساس تخمین‌های اخیر فقط در حدود یک دهم از زبان‌های امروزی تا صد سال آینده استفاده می‌شوند.

در این کتاب به موضوعات توسعه و انتشار زبان‌ها، اروپا و اوراسیا، جنوب و جنوب شرقی آسیا، آفریقا و خاورمیانه، پیجین‌ها و کریولها و موضوعات دیگر پرداخته است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید