۱۳۹۹-۰۷-۲۴

تفاهم‌نامۀ وبیناری دانشگاه شهیدباهنر کرمان و سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و دانشگاه شهیدباهنر کرمان، با هدف هم‌افزایی و بهره‌گیری متقابل از ظرفیت‌ها، امکانات و خدمات علمی‌پژوهشی، تفاهم‌نامۀ همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش گنجینۀ رضوی، در آستانۀ شهادت امام رضا(ع)، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و دانشگاه شهیدباهنر کرمان به منظور هم‌افزایی، فراهم‌آوری شرایط مطلوب برای استفاده کاربران از منابع اطلاعاتی طرفین، همکاری متقابل در زمینه‏های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی، بهره‌مندی از خدمات متقابل و تبادل اطلاعات کارشناسی، برای مدت دو سال تفاهم‌نامۀ همکاری مشترک امضا کردند. امضای این تفاهم‌نامه به دلیل شرایط قرمز کرونایی، به صورت وبیناری انجام شد.


برگزاري نشست‌هاي مشترك علمي و دوره‌های آموزشي به منظور ارتقاي سطح دانش و مهارت‌هاي تخصصي كتابداران بخصوص در حوزه‌های سازماندهی اطلاعات، فهرست‌نگاری و مرمت نسخ خطی، مشارکت علمی در راه‌اندازي كتابخانه ديجيتال در دانشگاه، مبادله تصاویر الکترونیکی و دیجیتالی منابع، مبادله نشریات و ایجاد دسترسی برای اساتید و دانشجویان دانشگاه به کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی از طریق اشتراک IP به منظور بهره‏برداری از منابع موجود، برخی از مفاد این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در سطح رؤسای دو نهاد به امضا رسید و مذاکرات معاونان به صورت وبیناری ادامه یافت.

گفتنی است، کتابخانه آستان قدس رضوی، از بزرگترین کتابخانه‌های کشور است که با حدود یکصد هزار نسخۀ خطی، رتبۀ اول از این نظر را در کشور به خود اختصاص داده است. همچنین این مرکز با بیش از 14میلیون برگ سند، دومین مرکز اسناد کشور و بزرگترین مرکز مطبوعات کشور را دارا است.
همچنین ، دانشگاه شهیدباهنر کرمان، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور است که بر مبنای وقف ساخته شده است؛ این دانشگاه، بزرگترین دانشگاه جنوب شرق کشور با 650 عضو هیئت علمی و بیش از 15هزار دانشجو است که 5هزار نفر آنان را دانشجویان کارشناسی ارشد و 1000نفر را دانشجویان مقطع دکترا تشکیل می‌دهند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید