۱۳۹۹-۰۸-۰۱

چهل حدیث رضوی با علایم ریاضی همراه با مسابقات

این کتاب در 9 بخش و 22 فصل در 11 چهل حدیث و 9 موضوع و 10 نوع مسابقه در طرح‌های گوناگون جذاب‌سازی شده و این جذاب‌سازی برای استفاده بیشتر از کلمات نورانی آن حضرت است.

در ذکر منبع هر یک از احادیث، متون حدیثی گوناگونی آورده شده است تا مشخص شود یک حدیث می‌تواند در ابواب و عناوین مختلف ذکر شود. تمام احادیثی که از چهل حدیث حضرت رضا(ع) است، داخل کادر آمده و همراه با علائم و ترجمه ارائه شده تا از توضیحات و یا تذکراتی که برای آن احادیث ذکر شده، جدا گردد.
برای برگردان احادیث به فارسی از کتاب‌های ترجمه شده مانند: عیون اخبار الرضا(ع) ترجمه غفاری و مستفید، تحف العقول ترجمه جعفری، صحیفه الامام الرضا(ع) ترجمه حجازی و غیره استفاده شده است. همچنین بیشتر آیات با ترجمه آیت الله مشکینی نوشته شده است.
تا جایی که امکان داشته است برای احادیث امام رضا(ع) آیاتی از قرآن به عنوان توضیح حدیث و یا نکته برای حدیث ذکر شده است.
نکته‌ی قابل اهمیت اینکه در عملیات ریاضی نویسه‌ها از چپ به راست نوشته می‌شوند، اما با توجه به اینکه متن این کتاب از حروف فارسی است، عملیات تفریق و تقسیم که در نگارش اهمیت زیادی دارد، از راست به چپ نوشته شده است. از جمله علائم به کار رفته شده می‌توان پرانتز، جمع، تفریق، حاصل جمع مجموعه( سیگما)، همانی( هم‌ارز) و موارد دیگر را نام برد.
از جمله موضوعات مطرح شده در کتاب می‌توان چهل حدیث علم و عقل، چهل حدیث معاد باوری، چهل حدیث طبی  و بهداشتی و موارد دیگر را ذکر نمود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید