۱۳۹۹-۰۸-۱۱

پایگاه دیجیتال تخصصی پیامبر اعظم(ص) با 4500 منبع نبوی

کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی با ارائه 4هزار و 500 منبع مطالعاتی مختلف، ازنُسخ خطی تا کتاب‌های چاپی و پایان‌نامه در پایگاه تخصصی پیامبر اعظم(ص)، فصل جدیدی از پژوهش را در مقابل محققان گشوده است.

به گزارش گنجینۀ رضوی، هم‌زمان با هفته وحدت و سالروز میلاد فرخنده نبی مکرم اسلام(ص) رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال کتابخانۀآستان قدس رضوی از افزایش منابع دیجیتال موجود در این درگاه با موضوع رسول اکرم(ص) خبر داد. مهدی کریمی با بیان اینکه پایگاه تخصصی پیامبر اعظم(ص) در کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی حدود 4هزار و 500 منبع دیجیتال را در دسترس پژوهشگران قرار داده است، اظهار داشت: این منابع شامل نسخه‌های خطی، چاپ سنگی، اسناد، پایان‌نامه، عکس، کتاب‌های چاپی، کتاب الکترونیکی، مقاله الکترونیکی، بریده جراید و ... است که به زبان‌های انگلیسی، عربی، فارسی و... در موضوع آخرین فرستاده الهی پیامبر رحمت و مهربانی بارگزاری شده است.
وی افزود: در این پایگاه منابع اطلاعاتی مرتبط با ولادت، معجزات، یاران، فضایل و مناقب، سیره، اندیشه‌ها، هجرت، نبوت و... نبی مکرم اسلام(ص) گنجانده شده است. وی همچنین با اشاره به رونمایی از این پایگاه تخصصی در هفتۀ وحدت سه سال گذشته، بیان کرد: این پایگاه تخصصی در سال 96 با حدود 2هزار و 500 منبع رونمایی شد که این تعداد هم اکنون به 4هزار و 500 منبع رسیده است و این به روزرسانی ادامه خواهد داشت.


کریمی به برخی امکانات این پایگاه تخصصی اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارائه اطلاعات کتاب‌شناختی، فراهم کردن امکان تورق تمام‌متن، از اهداف این پایگاه است که به مرور بر تعداد منابعِ با این امکان نیز افزوده خواهد شد. وی اضافه کرد: پژوهشگران علاوه بر مطالعه منابع دیجیتال در این پایگاه، می‌توانند از طریق سامانه خدمات تحویل مدرک، نسخه دیجیتال مدنظر خود را درخواست و بر اساس قوانین کشوری، دریافت کنند.
گفتنی است، دسترسی به این منابع اطلاعاتی از طریق درگاه اینترنتی کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به نشانی digital.aqr.ir ، یا مراجعه حضوری در ایستگاه های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی در سراسر کشور امکان پذیر است.


لازم به ذکر است کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی با بیش از 2میلیون منبع دیجیتال، اعم از نسخه‌های خطی، چاپ سنگی، کتب چاپی، کتاب و مقاله الکترونیکی، عکس و.... به مخاطبان خود خدمات مختلف از قبیل تورق منابع دیجیتال، خدمات تحویل مدرک، پرسش از کتابدار و امانت منابع دیجیتال ارائه می‌کند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید