۱۳۹۹-۰۸-۲۷

تولید کتاب از ابتدا تا انتها

کتاب حاضر تلاش یکی از دست‌اندرکاران صنعت چاپ و نشر جهان است که سال‌ها در زمینه انتشار کتاب‌های با ارزش دانشگاهی تلاش کرده است. این کتاب در هشت فصل تهیه شده است.

فصل اول، مدیریت پروژه و چگونگی استفاده از آن برای برنامه‌ریزی و سازماندهی منابع و مکانیزم‌های تولید محصول را بیان می‌کند و همانند بقیه قسمت‌های کتاب، در آن از مطالعات موردی برای نشان دادن نکات علمی و روشن کردن مسائل استفاده شده است.
در فصل دوم تاکید بر چگونگی کاربرد تئوری و عمل مدیریت پروژه برای مدیریت تولید نشر است، سپس به ارتباط تولید با دیگر وظایف مثل بخش ویرایش، بازاریابی و تامین کنندگان مواد در خارج از سازمان پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه یک کار آماده، برآورد قیمت می‌شود، برنامه‌ریزی شده و فرآیند چاپ آن انتخاب می‌شود.
فصل سوم به عملیاتی ساختن پروژه می‌پردازد. این فصل سفارش تولید را مورد بحث قرار داده  و اینکه برای انجام یک کار خوب قبل از پایان پروژه از چاپخانه چه بخواهیم و چگونه مشکلات را برای اجتناب از تکرار در پروژه بعدی درک کنیم.
فصل چهارم راه‌های تبدیل یک متن ساده به یک کتاب چاپی یا دیجیتال را نشان می‌دهد. در این فصل گردش کارهای سنتی و رایج و همچنین گردش کار براساس XML را پوشش داده و اطلاعات مفیدی در مورد فایل‌های تصویری دیجیتال و قالب‌های آنها ارائه می‌دهد.
در فصل پنجم از کاغذ، مرکب، چسب، پوشش و روکش و تاثیر آنها بر محیط زیست مطالبی را بیان می‌کند.
فصل ششم به چاپ می‌پردازد و اینکه چه روش‌هایی اعم از افست یا دیجیتال، ورقی یا رول، تک رنگ یا چهار رنگ در اختیار داریم، اشکالات چاپی چیست و اینکه چه کنیم تا به دلایل آنها پی ببریم. دو فصل آخر به صحافی و امور تکمیلی( فصل 7)، تهیه مواد در انبار و همه موارد مهم دیگر برای انجام پروژه( فصل 8) می‌پردازند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید