۱۳۹۹-۰۸-۲۷

[ايتيل وی ۳] ITIL V3‎: مقدمه‌ای بر شناخت کتابخانه زيرساخت فناوری اطلاعات

ITIL چارچوبی است که برای مدیریت سرویس‌های IT استفاده می‌شود. این قالب، حاصل مهندسی معکوس تجربیات 71 کمپانی موفق ارائه کننده سرویس( نظیر IBM، HP و ...) است و به همین دلیل، بسیار ملموس و کاربردی به نظر می‌رسد.

سابقه این دانش، به سال 1989 برمی‌گردد. در آن زمان، دولت انگلستان تصمیم می‌گیرد تا برای سامان دادن به نحوه سرویس‌دهی شرکت‌های ارائه کننده خدمات IT، از تجربیات شرکت‌های پیشرو در این زمینه استفاده کند. ویرایش سوم ITIL حاصل صرف هزینه و زمان قابل توجه، ایجاد ساختارهای مدیریتی قوی برای تدوین و نظارت روی این متد و به کار گیری آن در سطح وسیع بین شرکت‌های بسیار در کشورهای مختلف است.

نسخه سوم ITIL، در سال 2007، در 5 کتاب اصلی( هر یک حدود 300 صفحه) تنظیم و ارائه گردیده است. کتابی که در دست دارید، چکیده رسمی بسیار خلاصه‌ای از 5 کتاب فوق است. این کتاب اصول کلیدی مفهوم مدیریت سرویس IT را شرح می‌دهد و یک مرور سطح بالا را برای هر کتاب اصلیITIL ارائه می‌کند.

این کتاب در دوازده فصل تهیه شده است که عبارتند از:

فصل اول: مقدمه؛ فصل دوم: مدیریت سرویس چیست؟؛ فصل سوم: ITIL چیست؟؛ فصل چهارم: استراتژی سرویس( Service Strategy)؛ فصل پنجم: طراحی سرویس( Service Design)؛ فصل ششم: انتقال سرویس( Service Transition)؛ فصل هفتم: عملیات سرویس( Service Operation)؛ فصل هشتم: بهبود مستمر سرویس( Continual Service Improvement)؛ فصل نهم: فرآیندها و مراجع آن‌ها؛ فصل دهم: تحصیل مهارت؛ فصل یازدهم: استانداردهای مرتبط و سایر منابع؛ فصل دوازدهم: جمع‌بندی

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید