۱۳۹۹-۱۰-۰۹

روایت کردستان، در هفتادوهفتمین نشست ادبی شمس

هفتادوهفتمین نشست ادبی شمس در ایام فاطمیه و در آستانۀ سالروز شهادت سردار سلیمانی به خوانش و بررسی کتاب «خاطرات جاوید» به قلم سیدعلی‌رضا میری و روایت جاوید نظام‌پور در حول شخصیت شهید کاوه و نبرد کردستان اختصاص یافت.

به گزارش گنجینه رضوی، نویسنده کتاب« خاطرات جاوید» و جانباز جنگ تحمیلی، در هفتادوهفتمین جلسه از سلسله نشست‌های ادبی شمس گفت: خاطرات دفاع مقدس توشه راه زندگی نسل جدید است تا به یاد داشته باشند این سرزمین با بهای چه خون‌هایی تاکنون پابرجاست.در این جلسه که با حضور جمع محدودی از نویسندگان و علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس در محل پایگاه آداب زیارت شهید هاشمی‌نژاد صحن جامع رضوی برگزار شد، سیدعلی رضا میری، حضرت فاطمه (س) را اولین شهید ولایت عنوان کرد و گفت: راه شهادت در راه ولایت همچنان باز است.


وی با اشاره به رشادت‌های مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد: زمانی که ولایت فرمان جنگ داد هیچ کس کوتاهی نکرد.
میری، بیان خاطرات دوران جنگ و حفظ و نگهداری آن را یکی از فرامین مقام معظم رهبری خواند و گفت: اصرار ایشان برای حرکت به سمت داستان‌نویسی در جریان دفاع مقدس، بیان روحیات رزمندگان در شرایط مختلف است، هر کس به نحوی این کار را انجام می دهد ولی سبک‌ها متفاوت است.
وی تصریح کرد: اینکه نیروها از کدام تپه و آب عبور کردند مهم است اما مهمتر به نظر من روحیه رزمنده‌ای بود که در سرمای کشنده تا گردن در آب فرو می‌رفت که از رودخانه عبور کند و حتی زمانی که شهادت هم رزمانش را به چشم نظاره‌گر بود به راهش ادامه می‌داد تا وظیفه خود را به پایان برساند.
نویسنده کتاب خاطرات جاوید با بیان اینکه وظیفه ما را امروز ولایت فقیه مشخص کرده است، افزود: ما همه باید دنبال جایی در زندگی باشیم که زندگیمان را متحول کند و خدا چراغ قرمزهای زندگی ما را مشخص کرده است.

 

همچنین جاوید نظام‌پور، راوی این اثر، نیز به نقل خاطرات خود به مدت 50 ساعت برای نویسنده اشاره داشت و گفت: آنچه که بیان شده خاطرات شهداست و معتقدم آنچه از زبان من بازگو شد، با هدایت خود شهدا صورت گرفته و آنها نظاره‌گر هستند.
وی تصریح کرد: هدف از بیان خاطرات و چاپ و نشر آن نگهداری وقایع این دوره از تاریخ کشور و انسان‌های آن برای آیندگان است.
نظام‌پور افزود: مطالب این کتاب در بردارنده تاریخ قبل از جنگ در کردستان تا پایان سال 60 است که در ادامه آن در بخش اصلی کتاب به فرماندهان و سرداران ملی ایران و نقش آنها در پیشبرد عملیات های جنگی اشاره دارد.
گفتنی است، کتاب خاطرات جاوید، روایتگر نبرد کردستان است که در 6 فصل گردآوری شده و بازگو کننده اقدامات شهید محمود کاوه است.
گفتنی است این جلسه با همکاری بسیج سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی و انجمن راویان فتح رضوی برگزار شد و علاوه بر نویسنده و راوی اثر، جمعی از گروه شهدایی، سروهای نیلوفری، رهروان راه شهدای طلاب، نویسندگان، صاحبنظران و علاقه مندان دفاع مقدس در آن حضور داشتند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید