۱۳۹۹-۱۰-۱۱

تبیین مکتب حاج قاسم؛ از زبان همرزم قدیمی

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه امام‌رضا(ع) در مراسم رونمایی از نفایس اهدایی سردار شهیدسلیمانی در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی که به صورت وبیناری برگزار شد، به تبیین مکتب شهیدسلیمانی پرداخت.

به گزارش گنجینه رضوی، سردار علی‌اکبر گرمه‌ای به برخی شاخصه‌های رفتاری شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و پژوهشگران را به کاوش در این عرصه فراخواند.
همرزم سردار سلیمانی در دوران جنگ تحمیلی، مکتب سردار سلیمانی را برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) و مقام معظم رهبری و شعبه‌ای از مکتب امام راحل دانست و اظهار داشت: سردار مصداق یک مسلمان واقعی است که در صحنه انقلاب اسلامی رشد کرد و به مقامی رسید که محبوب دل مسلمانان جهان شد.


وی توحید، عشق به اسلام ناب محمدی(ص) و ارادت به اهل بیت(ع) را از ابعاد شخصیتی این شهید برشمرد و تشریح کرد: به گفتۀ سردار سلیمانی، اسلام ناب پس از قرن‌ها که در پرده قرار گرفته بود، توسط امام خمینی(ره) و با پیروزی انقلاب معرفی شد. گرمه‌ای افزود: سردار در این زمینه خیلی تلاش کرد و موفق شد اسلام ناب را به‌ویژه در جبهه مقاومت معرفی کند.
وی معنویت و دنیاگریزی را دو شاخصۀ دیگر شخصیت سردار سلیمانی ذکر کرد و گفت: حتی زمانی‌که سردار بالاترین نشان یعنی نشان ذوالفقار را از مقام معظم رهبری دریافت کرد، دختر ایشان نقل می‌کند که پدرم در پاسخ تبریک من گفتند که اینها همه دنیوی است؛ دعا کن یک روز از خدا مدال اخروی را دریافت کنم. وی افزود: اما از شهید سلیمانی نقل شده است زمانی که مقام معظم رهبری انگشتری خود را به سیدحسن نصرالله بخشیدند، من در دلم گفتم که کاش ایشان به من هم انگشتر خود را می‌دادند و 6 سال در انتظار بودم تا ایشان انگشتر خود را به من هدیه کردند.


سردار گرمه‌ای تلفیق معنویت و سیاست را از دیگر ابعاد شخصیتی شهیدسلیمانی ذکر کرد و گفت: اقامه نماز اول وقت سردار در کاخ کرملین و زمانی که با پوتین به عنوان شخص اول کشور بزرگ روسیه دیدار داشت و تأثیر این معنویت در دیدار دوجانبه که تحولات بزرگی را رقم زد، از نمونه‌های غوغای تلفیق سیاست و معنویت است.
همرزم شهید سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس، پایبندی به تکلیف شرعی و عقلانیت را از دیگر شاخصه‌های این شهید بزرگ عنوان کرد و اظهار داشت: ما ابتکارات زیادی از سردار سلیمانی سراغ داریم و گاهی با یکسری کارهای ابتدایی و بدون شلیک حتی یک گلوله، دشمن را تسلیم می‌کرد.


گرمه‌ای اعتقاد صادقانۀ سردار سلیمانی به نقش مردم را از دیگر ویژگی‌های او خواند و خاطرنشان کرد: سردار خود را در بند هیچ حزب و گروهی قرار نداد و با این وجود در قلب همۀ مردم جا باز کرد.
گفتنی است، در این مراسم که به صورت وبیناری در تالار محققان کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، از مجموعۀ اهدایی شهید سلیمانی به مقام معظم رهبری که ایشان نیز به کتابخانه و موزۀ آستان قدس رضوی اهدا کردند، رونمایی شد.نسخۀ خطی «کنزاللغات» به کتابت سال 920 قمری و پرچم گنبد حرم مطهر حضرت عباس(ع) از نفایس این مجموعه بود.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید