۱۳۹۹-۱۰-۲۴

استقبال ژاپن و 6 کشور اروپایی از همکاری‌های دوجانبه با کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

7کشور اروپایی و آسیایی در پاسخ به تبریک سال نو از سوی سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از اشتیاق خود برای همکاری‌های مشترک با این سازمان سخن گفتند.

به گزارش گنجینه رضوی، رئیس روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از اعلام آمادگی ژاپن و 6 کشور اروپایی برای همکاری‌های مشترک با سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خبر داد.


محمدجواد قوی با بیان اینکه از چندی پیش مذاکرات اولیه با کتابخانه‌ها و موزه‌های بزرگی از میلان، اتریش، آلمان، اسکاتلند، پاریس، اسپانیا و ژاپن برای برقراری همکاری‌های دوجانبه آغاز شده است، اظهار داشت: آکادمی کتابخانه آمبروزیانای میلان، انستیتو مطالعات ایران آکادمی علوم اتریش، دپارتمان مطالعات ایران دانشگاه بامبرگ آلمان، دانشگاه ادینبرو اسکاتلند، بخش هنرهای اسلامی موزه لوور پاریس، دانشگاه توکیو (کتابخانۀ مطالعات آسیای شرقی)، کتابخانۀ ملی اسپانیا و دانشگاه گرانادای اسپانیا مراکزی هستند که از همکاری‌های مشترک استقبال کردند و خواستار برقراری هرچه سریع‌تر این ارتباطات شدند.


وی تصریح کرد: این مراکز در پاسخ به نامۀ تبریک سال نو که از سوی سازمان کتابخانه های آستان قدس برای آنها ارسال شده بود، با اشاره به شیوع ویروس کرونا، از آمادگی خود برای ادامۀ مذاکرات و امضای تفاهم‌نامه به صورت ویدئو کنفرانس خبر دادند.
قوی همچنین با اشاره به فعالیت‌های مستمر این سازمان در برقراری‌ رابطۀ دوجانبه و هم‌افزایی با مراکز مشابه در ایران از امضای 17 تفاهم‌نامه از ابتدای شیوع ویروس کرونا سخن گفت و این درحالی است که اقدامات این مرکز در توسعۀ همکاری‌های بین‌المللی نیز در حال گسترش است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید